بهترین پارکت آلمانی

اینکه بهترین پارکت آلمانی چیست و کدام شرکت آلمانی بهترین پارکت چوبی را ساخته و به فروش می رساند، سئوالی که شاید ذهن بسیاری از مشتریان و علاقه مندان به پارکت را مشغول کند. همانطور که در بخش های دیگر سایت و مقالات قبلی (مانند پارکت های چوب مهندسی برند وروکس فلور، انواع پارکت و پارکت چوبی) جهت آشنایی هر چه بیشتر شما نوشتیم، در حال حاضر از بین شرکت های آلمانی تولید کننده پارکت های چوبی، پارکت وروکس فلور بهترین است. 
وروکس فلور

برند وروکس فلور توانسته در سالهای اخیر با موفقیت نه تنها در ایران و آسیا بلکه در سراسر جهان تبدیل به یک برند مطمئن و با کیفیت در زمینه محصولات پارکت چوبی شود. البته اغلب شرکت های آلمانی تولید کننده پارکت دارای کیفیت مناسبی هستند ولی در میان آنها هم برند وروکس فلور توانسته در دهه های گذشته با ساخت بهترین نوع پارکت چوبی، در سطح بازارهای بین المللی جهان مطرح شود و امروزه هزاران نفر در سراسر جهان در شعبات این برند آلمانی، مشغول فروش و خدمات مرتبط با پارکت هستند.

اغلب این پارکت های چوبی در کارخانجات و مراکز تولیدی وروکس فلور در کشورهای لهستان و جمهوری چک ساخته می شوند و سپس بخش عمده ای از این محصولات تولید شده به بسیاری از نمایندگی های این شرکت در قاره های مختلف جهان ارسال می شوند. در این میان بخشی از این تولیدات به شرکت Versan Veriyeri در شهر ازمیر (در غرب ترکیه) ارسال و از طریق شرکت نامبرده به ایران فرستاده می شود که ما با افتخار این محصولات وروکس فلور را در اختیار مشتریان گرامی می گذاریم. 

بهترین پارکت آلمانی

اما صحبت از کیفیت پارکت شد. چه مسائلی در این زمینه ملاک است؟ چرا کیفیت پارکت مهم است؟ 
 در پاسخ بد نیست بدانید مسئله کفپوش خانه مسئله ای بسیار مهم و حساس است. چرا که علاوه بر زیبایی و طراوت خاصی که به محیط خانه و یا محل کار می دهد، در صورتی که از جنس چوب مناسبی ساخته شده و همچنین کیفیت ساخت آن مناسب باشد، در برابر آسیب های احتمالی مقاوم تر است و دوام بیشتری دارد. 
مسلما کمتر کسی دوست دارد که هر چند سال یکبار اقدام به تعویض مجدد کفپوش های خانه (یا محل کار خود) کند. این کار علاوه بر هزینه، موجب اتلاف وقت آن شخص نیز می شود. آن هم در دنیایی که به گفته قدیمی ها: "وقت طلاست"
خوب پس راه حل چیست؟ چه کار کنیم که نیازی به تعویض کفپوش خانه هر چند وقت یکبار نداشته باشیم؟ چه پارکتی استفاده کنیم؟

بهترین پارکت چوبی

بنا به دلایل متعددی (مانند تنوع رنگ، سایز، جنس مناسب چوب، زیبایی خیره کننده و امکان هماهنگ کردن با رنگ در و دیوار و دکوراسیون منزل) استفاده از پارکت های چوبی بسیار به صرفه و مناسب است. اما فراموش نکنید که پارکت های چوبی هم انواع مختلفی دارند و از جنس چوب های مختلف و همچنین توسط شرکت ها و کارخانجات مختلفی در سطح جهان تولید می شوند. تولید و ساخت این محصول هم با استفاده از چوب درختان مقاومی است که برای این کار از آنها استفاده می شود مانند چوب راش، افرا، بلوط و غیره. 
از طرف دیگر در طول دهه های گذشته شرکت های مختلفی هم اقدام به ساخت پارکت کرده اند اما همه آنها نتوانسته اند محصول با کیفیت و با دوامی را به مشتریان ارائه دهند.

در حقیقت، کیفیت پارکت وابسته به موارد متعددی است. از جمله:

ضریب ساییدگی
چگونگی نصب تایل ها (از طریق چسب یا کلیک)
تنوع رنگ و سایز
نوع مهندسی (engineer wood) یا قدیمی  (solid wood)
مقاومت در برابر آب، رطوبت، گرما و نور
ساخته شدن و یا نشدن از چوب یک درخت بطور کامل (پلانک)
تکنولوژی بکار رفته در ساخت پارکت (مثلا vintage)

بهترین پارکت های وروکس فلورسابقا بیشتر پارکت های چوبی موجود در بازار از نوع Solid Wood بودند که قیمت بالا و کیفیتی معمولی داشتند و متاسفانه در برخی از مدلهای آنها نیاز بود که هر چند سال یکبار سطح پارکت، پولیش زده شود. اما با ورود پارکت های چوب مهندسی یا engineer wood به بازار، هم قیمت پایین تر آمد و هم کیفیت پارکت ها بسیار بهتر شد و همچنین نصب آنها ساده تر و سریع تر شد. البته معمولا از چسب های با دوام و محکم برای نصب پارکت های چوبی استفاده می شد و تایل های مستطیلی شکل پارکت چوبی را در کنار هم یک به یک می چسباندند تا سطح کفپوش کاملا یکدست و بخش های مختلف آن به هم کاملا بچسبند.

اما در حال حاضر مانند پارکت لمینت، با وجود کلیک های کنار پارکت، امکان نصب از طریق وصل کردن کلیک ها به هم وجود دارد. هم اکنون بهترین نوع این کلیک ها، کلیک 5G است. ضمنا کلیک های پارکت چوبی معمولا از جنس پلاستیک یا آلومینیوم می باشند. 

نصب پارکت چوبی

خوشبختانه در حال حاضر از جدیترین تکنولوژی ها مطابق با استانداردهای روز اروپا (استانداردهای AC4 و AC5) در ساخت بهترین پارکت آلمانی استفاده می شود و این مسئله موجب شده تا پارکت های چوب مهندسی، بتوانند سالهای طولانی قابلیت انطباق با سیستم گرمایش کف داشته باشند و همچنین بسیار با دوام بوده و در برابر خراش و ساییدگی هم مقاوم باشند. طراحی شیارهای روی پارکت ها و نوع رنگ آن (تیره و یا روشن بودن) هم فاکتور مهمی در این میان است و هنگام خرید می توانید این نکته را در نظر داشته باشید. 

نوع چینش پارکت ها در کنار هم (مثلا از نوع zen) هم مهم است چون با وجود کمترین میزان کنتراست بین تایل ها، کمترین میزان گره مورد نیاز خواهد بود. مسئله دیگر و تاثیر گذار در کیفیت پارکت چوبی، نوع سطح مقطع آنهاست که در اغلب انواع جدید آن دارای چند لایه هستند و از اشعه فرابنفش UV جهت بالاتر بردن کیفیت سطح آن استفاده شده است. 
سطح رویه بعضی از پارکت ها دارای روغن طبیعی است که خود این روغن هم به افزایش کیفیت کمک می کند به این ترتیب که موجب پر شدن سطوح رویه آن شده و جلوه زیباتری به لایه بیرونی آن می بخشد. 

در پایان از شما عزیزان و مشتریان گرامی دعوت می کنیم که در صورت تمایل به خرید بهترین پارکت آلمانی با ما در تماس باشید. اسپوتا نوین چوب با بهترین کیفیت در خدمت شماست. 

}