اشتباهات رایج هنگام نصب پارکت

چه شما در نصب کفپوش پارکت چوبی، تازه کار باشید و چه با استفاده از کمک دوستان و یا خانواده بخواهید شخصا اقدام به نصب آن کنید، نکات مهمی را باید در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که با خرید پارکت لمینت، کار به پایان نرسیده و نصب پارکت نیز پروسه ای مهم است. بهتر است در مورد توانایی خود در این زمینه واقع بین باشید و در صورت نیاز، بهتر است با افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند، مشورت نمایید. 

در این مقاله اشتباهاتی که افرادی که خودشان پس از خرید پارکت لمینت، بدون استفاده از نصاب حرفه ای پارکت، هنگام نصب ممکن است مرتکب شوند را به شما معرفی می کنیم:

اشتباهات رایج هنگام نصب پارکت
- در نظر نگرفتن میزان گرمایش کف:
این مسئله بسیار مهم است که تخمین زده شود میزان گرمای سطح کف مکانی که کفپوش پارکت بر روی آن قرار خواهد گرفت، چقدر است. در شرایطی که شما قطعات (تایل های) پارکت چوبی برای استفاده و نصب در جایی که کف آن گرمایش زیادی دارد، خریداری کرده اید بهتر است آنرا پس بدهید. از این رو بهتر است هنگام خرید پارکت و یا سایر کفپوش های چوبی به این مسئله توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که کفپوش های چوبی solid wood مقاومت زیادی در برابر گرما ندارند. چرا که قطعات چوب طبیعی، ممکن است دچار انبساط شده و فرم ظاهری آنها دچار تاب خوردگی (به اصطلاح شکم دادگی) و یا شکاف شود.

البته لازم نیست در این زمینه نگرانی به خود راه بدهید چرا که در صورت تمایل می توانید از کفپوش های چوب مهندسی (engineered wood) استفاده کنید که از لایه های تخته ای و فشرده MDF و یا HDF در کارخانجات تولید می شوند و مقاومت زیادی در برابر حرارت دارند. بطوری که با حرارت کف زمین، دچار شکستگی و یا انبساط نمی شوند و سطح کفپوش چوبی سالم می ماند. به همین دلیل محبوبیت این نوع کفپوش ها روز بروز در حال گسترش است و بسیاری از کسانی که در گذشته قصد خرید پارکت چوبی را داشته اند، اکنون اقدام به خریداری این نوع کفپوش ها می کنند.

اشتباهات نصب پارکت
- چک نکردن میزان رطوبت:
آب و هوا و میزان رطوبت، نقش مهمی را در انتخاب جنس کفپوش خانه، ایفا می کنند. به خصوص در آشپزخانه ها و حمام. برای چنین فضاهایی باید به دنبال استفاده و خرید کفپوش هایی باشید که ضد آب و ضد رطوبت باشند تا به قطعات کفپوش در درازمدت، آسیب وارد نشود. زمانی که قصد نصب کفپوش بر روی سطح کف حمام را دارید، از کفپوش های solid wood و یا engineer wood استفاده نکنید. در این فضاها میزان زیادی رطوبت وجود دارد و این نوع کفپوش های چوبی، آب و رطوبت را به خود جذب کرده و سطح آنها متورم می شوند. به همین جهت خرید پارکت چوبی های قدیمی برای چنین فضاهایی چندان مناسب نیست. بهترین کفپوشی که می توانید جهت استفاده در چنین مکان هایی استفاده کنید، انواع جدید پارکت لمینت است. کفپوش های پارکت لمینت، با داشتن طرح های متنوع و زیبا و همچنین شباهت زیاد به پارکت های چوبی، می توانند به خوبی در برابر آب و رطوبت مقاومت کنند. به خصوص پارکت لمینت آلمانی که دارای کیفیت بالایی هستند.

البته کفپوش های جنس وینیل (vinyl) هم برای چنین مکان هایی مناسبند و با داشتن ظاهری شیک و مدرن، دوام زیادی در برابر آب و رطوبت دارند. این نوع کفپوش ها از نظر ظاهری دو نوع هستند که یک نوع شبیه چوب و دیگری شبیه سطح سرامیکی است. 

اشتباهات نصب کفپوش پارکت
- فراموش کردن نحوه اتصال قطعات بهم:
بنا بر اینکه شما از چه متد و شیوه ای برای بهم پیوستن و نصب پارکت استفاده کرده اید، ممکن است به روش های دیگری جهت افزایش اتصال این تایل ها (قطعات پارکت) به یکدیگر نیاز داشته باشید. برای مثال کفپوش های پارکت لمینت و یا نوع engineer wood از نوع کفپوش های تخت هستند به این صورت که براحتی تایل های آنها را یک به یک از طریق کلیک های کنار آنها، بهم متصل می شوند و نیازی به هیچ اتصال و یا قطعات اضافی دیگری برای چسباندن و یا کنار هم قرار دادن آنها نیست. اما بعضی از مدلهای قدیمی پارکت های چوبی نیاز به میخ و چکش جهت چسباندن قطعات در کنار هم داشتند.

در غیر اینصورت پس از مدتی تایل های چوبی، لق می شدند و بین تایل ها فضاهای خالی ایجاد می شد و در نهایت در کنار هم یک سطح صاف کفپوش را تشکیل نمی دادند. بنابراین اگر از هر نوع کفپوش چوبی جهت نصب استفاده می کنید، هنگام خرید پارکت لمینت و سایر کفپوش های مشابه، در مورد نحوه نصب صحیح آنها از فروشنده بپرسید. 

اشتباهات نصب کفپوش چوبی پارکت
همانطور که متوجه شده اید بیشتر این اشتباهات، بدلیل ناآگاهی در زمینه چگونگی نصب کامل و دقیق این نوع کفپوش های چوبی است. اگر به موارد نامبرده به درستی توجه نمایید، هنگام نصب پارکت با مشکلی مواجه نخواهید شد.  در صورتی که تمایل به داشتن جدیدترین اطلاعات در زمینه خرید پارکت لمینت، پارکت چوبی، قرنیز، کاغذ دیواری، غرفه های نمایشگاهی و سایر امکانات و خدمات ما دارید، با همکاران ما در تماس باشید. اسپوتا نوین چوب در خدمت شماست. 

}