کاربردهای پارکت لمینت

استفاده از پارکت لمینت دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله افزایش زیبایی محیط اطراف و همچنین دوام بالای آن به عنوان یک کفپوش مطمئن. به همین جهت کاربردهای پارکت لمینت، بسیار گسترده هستند و امروزه در بسیاری از مراکز رسمی و آموزشی و یا غیر رسمی به کار گرفته می شوند. از این رو در سالهای اخیر بسیاری از افراد تلاش کرده اند که با استفاده از پارکت یا لمینت، دکوراسیون محیط زندگی و یا کار خود را بهبود ببخشند. 

کاربردهای پارکت لمینت

یکی از اصلی ترین و مهم ترین کاربردهای کفپوش پارکت لمینت در کف منزل و خانه های مسکونی است اما اصولا پارکت لمینت می تواند به عنوان کفپوش در بسیاری از مراکز و ساختمان ها به کار گرفته شود از جمله: خانه ها، کافی شاپ ها، رستوران ها، کلاس ها و آموزشگاه ها، مراکز ورزشی، فرهنگی، هنری و حتی شرکت های تجاری و خصوصی. بطوری که در هر کدام به نوعی می تواند زینت بخش فضای آن مکان بوده و به عنوان یک کفپوش با دوام و در عین حال کاملا امروزی و مدرن (مانند پارکت لمینت آلمانی وروکس) به کار گرفته شود. 
در اینجا هر یک از این موارد را به تفصیل و جداگانه بررسی می کنیم:

پارکت لمینت در کفپوش خانه
- کاربرد پارکت لمینت به عنوان کفپوش در خانه:
در خانه ها بهترین استفاده را می توان از این کفپوش کرد. تنوع بالای رنگ، ضد آب و عایق گرما و رطوبت بودن، سادگی نصب و زیبایی، شیک و مدرن بودن همه موجب شده که پارکت لمینت به عنوان یکی از بهترین کفپوش ها برای بسیاری از منازل مسکونی و یا ویلاها بکار گرفته شود. استفاده از پارکت لمینت در اتاق ها، سالن های پذیرایی و یا هال و حتی کف راه پله ها می تواند موجب افزایش جلوه زیبایی آن محیط شود. امروزه با توجه به نقش مهم دکوراسیون خانه ها، نقش کفپوش بسیار مهم تر از دوران گذشته می باشد. 

پارکت لمینت در کافی شاپ

- کاربرد پارکت لمینت در کافی شاپ ها:
کافی شاپ ها و کافه ها تقریبا جزء مراکز فرهنگی هستند و زیبایی و آرامش بخش بودن محیط آنها می تواند تاثیر بسیار مهمی در افراد و به ویژه مشتریان آنها بگذارد. استفاده از دکوراسیون درجه یک چوبی در دکوراسیون و فضاسازی چنین مکان هایی، می تواند محیط را برای جذب هر چه بیشتر جوانان و روشنفکرانی که می خواهند ساعتی را در آنجا بگذرانند و از نوشیدن انواع نوشیدنی ها (مانند دمنوش های گیاهی ویا انواع قهوه) در چنین محیط های فرهنگی لذت ببرند، کاملا آماده کند. اگر مکان آن کافی شاپ، اجاره ای است صاحبان آن می توانند در صورت جابجایی محل کافی شاپ، براحتی پارکت لمینت ها را از جا در آورده و به محل جدید برای نصب ببرند. خوشبختانه این کار را بارها می توان انجام داد بدون اینکه هیچ آسیبی به تایل های پارکت لیمنت وارد شود.

پارکت لمینت در رستوران و فست فود

- کاربرد پارکت لمینت در رستوران ها و فست فودها:
رستوران ها و فست فودها هم تا حدودی مانند کافی شاپ، محیطی فرهنگی و یا خانوادگی می تواند باشد (به خصوص کافه رستوران ها) طبیعتا در چنین مراکزی، استفاده از یک دکور شیک و مناسب می تواند به آرامش بخش بودن چنین مکان هایی کمک کند. اگر دقت کرده باشید در بسیاری از رستوران های درجه یک و مدرن با استفاده از موزیک زنده و یا دکورهای چوبی، سعی در بهبود سرویس دهی و ایجاد یک فضای آرام برای مشتریان دارند. اگر در چنین مکان هایی، از کفپوش های پارکت لمینت روشن نیز استفاده شود، می تواند کمک بسیار بزرگی به افزایش روشنایی و بازتاب نور در محیط کرده و بصورت ناخودآگاه تاثیر بسیار مثبتی در ذهنیت مشتریان بگذارد بطوری که دفعات بعدی هم با اشتیاق به آن رستوران مراجعه کنند. 

پارکت لمینت در آموزشگاه

- کاربرد پارکت لمینت در آموزشگاه ها:
در محیط های آموزشی از قبیل دبستان، دبیرستان، آموزشگاه ها و مراکزی از این قبیل استفاده از یک کفپوش مناسب و مدرن می تواند تاثیر مثبتی بر روحیه دانش آموزان و یا هنرجویان بگذارد. در چنین فضاهایی استفاده از پارکت لمینت، علاوه بر اینکه برای ظاهر محیط بسیار مناسب است، به خوبی به عنوان یک عایق صدا و حرارت عمل می کند و به همین جهت در همه فصل ها استفاده از آن می تواند بسیار مفید باشد. از طرف دیگر قیمت نهایی قطعات پارکت لمینت هم در مقایسه با کفپوش های دیگر بسیار مناسب تر و به صرفه تر می باشد. امروزه در بسیاری از آموزشگاه های هنری و حتی فنی و مهندسی از این نوع کفپوش استفاده می شود که برای چنین محیط هایی بسیار مهم است و مزایای زیادی دارد. 

پارکت لمینت در گالری های هنری

- کاربرد پارکت لمینت در گالری های هنری:
نمایشگاه ها و گالری های هنری و آثار به نمایش گذاشته در آنها از قبیل مجسمه، عکس، تابلو و اشیاء هنری و حتی صنایع دستی می تواند شما را برای دقایقی و یا ساعت ها به دنیای هنر ببرند. دنیای زیبایی که جلوه ای از دهنیت خلاق انسان هاست. اما هر چه دکوراسیون و معماری محیط آن نمایشگاه و یا گالری هنری بهتر و زیباتر باشد، مسلما تاثیر شگرف تری بر بازدید کنندگان می گذارد. یکی از راه های تقویت دکور این مراکز فرهنگی هنری، استفاده از بهترین کفپوش هاست. استفاده از کفپوش پارکت لمینت، نه تنها مناسب چنین مکان های فرهنگی است بلکه موجب افزایش حس آرامش و رضایت بازدیدکنندگان از آنها می شود. علاوه بر این به دلیل ساخت این کفپوش ها از جنس چوب، می تواند موجب خرسندی طرفداران محیط زیست شده و حتی زمانی که نمایشگاه هایی از ساخته ها و آثار هنری چوبی (مثلا مجسمه های چوبی) برگزار می شود، یه نوع هماهنگی خاصی در این فضا از لحاظ جنس دکوراسیون با این آثار بوجود می آید که می تواند نقش مهم و مثبتی در پیشبرد این فضاهای هنری و فرهنگی داشته باشد. 

پارکت لمینت در اداره و دفتر شرکت

- کاربرد پارکت لمینت در دفاتر کاری و شرکت های خصوصی:
تصور کنید که شما مدیر عامل و یا از مدیران رده بالای یک شرکت و یا مجموعه تجاری، خدماتی و یا تولیدی هستید. آیا داشتن یک دکوراسیون مناسب و فضاسازی عالی در دفتر کار شما و افرادی که زیر دست شما کار می کنند، اهمیتی ندارد؟ مسلما داشتن یک فضای کاری درجه یک می تواند به روحیه پرسنل و حتی افزایش بازدهی کار آنها کمک شایانی کند. این امر بسیار مهم است و یکی از دلایلی که بسیاری از شرکت های بزرگ و معروف بین المللی در سطح جهان، از معماری داخلی و دکوراسیون درجه یک در ساختمان هایشان استفاده می کنند، همین امر است. داشتن یک کفپوش زیبا و هماهنگ با محیط کار می تواند موجب افزایش بازدهی و راحتی کارکنان شرکت ها شود و در نهایت با قدرت و جدیت بیشتری به کار بپردازند. بطوری که هر روز که بر روی تایل های کفپوش پارکت لمینت، قدم می گذارند، ذهن آنها ناخودآگاه با انرژی مثبت بیشتری آنها را به سمت کار و داشتن تمرکز بر روی پروژه های شرکت، هدایت می کند. 

پارکت لمینت در فروشگاه

- کاربرد پارکت لمینت در مغازه ها و فروشگاه ها:
در سالهای اخیر بسیاری از فروشگاه ها، بوتیک های لباس و کفش و حتی مغازه های معمولی اقدام به نصب کفپوش پارکت لمینت کرده اند. استفاده از چنین کفپوش های زیبا علاوه بر دوام و کیفیت مناسب و مزایای دیگر، موجب زیباتر نشان دادن محیط فروشگاه یا بوتیک به مشتریان شده و ناخودآگاه تاثیر مثبتی در ذهن آنها می گذارد. اگر شما هم یکی از فروشندگان و یا صاحبان چنین مراکزی هستید، یکی از راه هایی که برای افزایش جذابیت دکوراسیون فروشگاه یا محل کسب تان دارید، استفاده از یک کفپوش مناسب مانند پارکت لمینت می تواند به دکوراسیون و ترکیب بندی فضای محل کسب و کار شما کمک شایانی کند. 

در پایان خیال شما را راحت می کنیم که چه در منزل و چه در محل کسب و کار و تجارت، همه جا می توانید به آسانی اقدام به نصب کفپوش پارکت لمینت کنید و سالهای سال از وجود یک کفپوش شیک و در عین حال مناسب بهره مند شوید. 

}