راهنمای خرید پارکت لمینت

خرید کفپوش مناسب برای خانه و حتی بسیاری از مکان های دیگر، اهمیت زیادی دارد که متاسفانه بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند. خرید کفپوش پارکت لمینت مسلما می تواند بهترین انتخاب باشد. (قبلا خرید پارکت چوبی به عنوان کفپوش خانه توصیه می شد) ولی بسیاری از مشتریان و کسانی که تمایل به خریداری و نصب این کفپوش ها را دارند، مایلند که پیش از خرید تا حد امکان، از جدیدترین محصولات، رنگ ها و مشخصات آنها مطلع شده و بعد دست به انتخاب بزنند. خوب صد البته که حق هم دارند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و علاقه مندید که یک راهنمای خرید کفپوش پارکت لمینت را مطالعه و به دقت بررسی کنید، با ما همراه شوید. 

راهنمای خرید پارکت لمینت

استفاده از کفپوش پارکت لمینت بسیار به صرفه است و همانطور که می دانید کاربردهای پارکت لمینت امروزه بسیار گسترده هستند و حتی در دکوراسیون اداری و داخلی بسیاری از مراکز و مکان ها بکار می روند. داشتن دوام زیاد، زیبایی، تنوع بالای طرح و رنگ، نصب و جابجایی آسان همه موجب محبوبیت روزافزون کفپوش پارکت لمینت در سالهای اخیر شده از مزایای استفاده از آنهاست. از این رو وجود یک راهنمای جامع خرید برای این کفپوش کاملا ضروری بنظر می رسد.

البته بسیاری از فروشندگان پارکت لمینت، کاتالوگ های راهنما در اختیار شما می گذارند ولی بهتر است بسیاری از نکات مهم را از قبل بدانید تا راحت تر و با خیال آسوده دست به انتخاب بزنید. اگر قصد خرید پارکت لمینت را دارید، این موارد را حتما در نظر بگیرید:

خرید پارکت لمینت

- کیفیت پارکت لمینت: 
کیفیت ساخت این نوع کفپوش ها بسیار مهم است. استفاده از پارکت لمینت آلمانی  مسلما خیال شما را از این بابت راحت خواهد کرد. در حال حاضر، بازار کشورمان پارکت لمینت هایی ساخت کشورهای مختلف در بازار موجودند اما توجه داشته باشید که پارکت لمینت های ساخت آلمان، بهترین هستند. پارکت لمینت های آلمانی دارای دوام بالا، کیفیت مناسب و زیبایی خاصی هستند که آنها را از سایر کفپوش های رقیب، متمایز می کند. خرید کفپوش درجه یک و مناسب  در دراز مدت به نفع شماست و خیلی دیرتر برای تعویض قطعات تایل ها نیاز به تعویض آنها خواهید داشت. ضمنا بدلیل کیفیت بالای ساخت، نصب آنها از طریق کلیک ها بسیار ساده تر خواهد بود و از طرف دیگر دوام آنها در برابر رطوبت، حرارت و آب بسیار بیشتر است. 

- رنگ پارکت لمینت:
یکی از مزایای پارکت لمینت ها تنوع رنگ آنهاست بطوری که در کل می توان رنگ های پارکت لمینت را به دو دسته تیره و یا روشن تقسیم بندی کرد که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند و در صورت هماهنگ کردن رنگ های آنها با دکوراسیون خانه (از طریق هماهنگ کردن با رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری، رنگ مبلمان، میز و سایر المان های دیگر) می توانید انتخاب کنید که از چه نوع رنگی استفاده کنید. خوشبختانه طیف رنگ های پارکت لمینت گسترده است و از قهوه ای پر رنگ و یا کمرنگ گرفته تا رنگ های کرمی، قرمز، خردلی و یا زرد. از این رو بر خلاف کفپوش هایی مانند سرامیک تنوع بالای رنگ خود به مشتریان کمک زیادی می کند. این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به جنس چوب بکار رفته جهت تولید پارکت لمینت، نوع رنگ آن نیز فرق می کند.

- پارکت لمینت دوبعدی و یا سه بعدی:
بیشتر پارکت ها دارای طرح های ساده و زیبای دوبعدی هستند ولی با ساخت و تولید پارکت لمینت سه بعدی که دارای طرح های سه بعدی و جالبی هستند، این نوع پارکت لمینت ها هم روز به روز محبوب تر و پر طرفدارتر شده اند و به دلیل طراحی خاص و رنگ آمیزی تایل های آنها در بسیاری از مکان ها از جمله اتاق های خانه و یا موزه و سالن های بزرگ قابل نصب و استفاده هستند.

- نوع تایل ها:
تایل های پارکت لمینت، معمولا یکی از دو نوع مربعی شکل یا مستطیل شکل هستند. البته بیشتر پارکت لمینت ها دارای تایل های مستطیلی هستند و برای نصاب بعدا در صورتی که بخواهد هر یک از قطعات را تعویض کند، بسیار راحت تر است. هر چند که باز هم تاکید می کنیم بدلیل کیفیت ساخت بالای پارکت لمینت معمولا حتی پس از چند سال باز هم نیازی به تعویض تایل های آن ندارید و از این لحاظ خیالتان کاملا راحت باشد. 

- ضخامت و ابعاد تایل ها:
مسئله ضخامت تایل های پارکت لمینت هم مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد هر چند که نسبت به موارد گفته شده در بالا اولویت نداشته باشد. در حال حاضر ضخامت پارکت لمینت های موجود در بازار به ترتیب شش، هفت، هشت، ده، دوازده و چهارده میلی متر است. از طرف دیگر انواع لمینت بر اساس بافت آنها و جایی که قرار است نصب شود هم در این میان فاکتور مهمی است و معمولا از این لحاظ تایل های پارکت لمینت در یکی از سه دسته سه اینچ تا چهار اینچ، پنج الی شش اینچ و یا بزرگتر از شش اینچ دسته بندی می شوند. (توصیه می کنیم که مقاله انواع لمینت ها را مطالعه کنید) 

راهنمای خرید کفپوش پارکت لمینت

قیمت پارکت لمینت:
قیمت کفپوش پارکت لمینت هم وابسته به عوامل مختلفی است از جمله کیفیت و نوع ساخت و همچنین MDF و یا HDF بودنشان که تا حدودی عامل تعیین کننده است. همچنین طرح و اینکه کدام شرکت قطعات کفپوش مورد نظر را ساخته و تولید کرده است. معمولا قیمت پارکت لمینت های آلمانی بالاتر است ولی در عوض کیفیت بالاتری نیز دارند. 

نوع لبه های تایل ها:
نوع لبه های تایل های پارکت لمینت، معمولا بر دو نوع است یکی بدون شیار در لبه های تایل ها و یکی لبه V  شکل. نوع بدون شیار لبه هایش ساده تر است و نوع لبه های Vشکل، هنگامی که تایل ها در کنار هم چفت می شوند، شکل سطح ظاهری آنها حالت V شکل پیدا می کنند. 

- جنس پارکت لمینت:
نکته مهم دیگر این است که پارکت لمینت مورد نظر از جنس چوب کدام درخت ساخته شده است. چوب درختان متعددی جهت این کار مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله چوب درخت بلوط، افرا، راش، گردو، گیلاس که با داشتن دوام و کیفیت مناسب در کارگاه ها و کارخانجات تولید پارکت لمینت، مورد استفاده قرار می گیرند. 

ضریب سایش پارکت لمینت:
ضریب ساییدگی یا میزان تحمل قطعات تایل های پارکت لمینت در برابر پاخوردگی و ساییدگی هم عامل مهمی است که معمولا توسط ضریب های AC سنجیده می شود. به این صورت که هر چه عدد این ضریب بالاتر باشد، میزان ساییدگی کمتر و در نتیجه در دراز مدت کیفیت آن بیشتر حفظ شده و در برابر راه رفتن بر روی آن (یا اصطلاحا پاخوردگی) دوام بیشتری دارند. در این میان ضریب AC6 بیشترین مقاومت و کیفیت و AC3 کمترین را دارد. 

}