ضخامت پارکت لمینت

ضخامت پارکت لمینت های موجود در بازارهای جهانی، در اندازه های مختلفی است از جمله: 7 میلی متر، 8 میلی متر، 10 میلی متر، 12 میلی متر و حتی 15 میلی متر.

ولی سئوالی که مطرح می شود این است که این اختلاف ضخامت در کفپوش های پارکت لمینت به چه معنی است؟ آیا این مسئله مربوطه به کیفیت، دوام، قیمت و یا هر فاکتور مهم دیگر در زمان خرید پارکت لمینت است؟ 
این نکته را در نظر داشته باشید که طرز ساخت و کیفیت پارکت لمینت وابسته به ضخامت آن نیست. پروسه تولید و ساخت پارکت لمینت، یک فرآیند تولید چهار لایه آن است که بسیار مهم و حساس است. لایه های تشکیل دهنده پارکت لمینت عبارتند از لایه هسته (core layer)، لایه زیرین (backing layer)، لایه دکور (décor layer) و لایه پوششی (wear layer). 

ضخامت پارکت لمینت

همانطور که حدث زده اید، لایه هسته همان لایه مرکزی پارکت لمینت است که در واقع نقش کلیدی و تعیین کننده ای در زمینه استحکام و دوام این کفپوش چوبی دارد. لایه زیرین بیشتر نقش پشتیبانی و حفاظت را دارد. لایه دکور نقش تعیین کننده در ظاهر و طرح پارکت لمنیت دارد. لایه پوششی نیز لایه محافظ است که نقش مهمی در حفاظت از پارکت لمینت در برابر قدم گذاشتن بر روی آن و حفظ کیفیت آن داشته و موجب می شود که نظافت پارکت لمینت نیز به آسانی صورت بگیرد. 

وقتی که شما تصمیم به خرید پارکت لمینت می گیرید، هنگام انتخاب آن ناخودآگاه لایه دکور تاثیرگذار می شود. چرا که این لایه نقش کلیدی در طرح ظاهری پارکت لمینت دارد. اگر شما هم مثل بسیاری از افراد، پیش از انتخاب طرح کفپوش به آن فکر می کنید، می توانید از قبل تصور کنید که در صورت انتخاب طرح مورد نظر شما، کف اتاق ها به چه صورت در می آیند. 

ضخامت کفپوش پارکت لمینت

به این ترتیب شما چه پارکت لمینت تیره رنگ انتخاب کنید و چه رنگ روشن و یا رنگ های ملایم، براحتی می توانید از قبل دید درستی در این زمینه داشته باشید و با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید. البته اینکه پارکت لمینت تیره بهتر است یا روشن؟ مسئله ای است که تابع شرایط متعددی است از جمله فضای خانه شما، منطقه آب و هوایی که در آن قرار دارید، سلیقه شخصی شما و موارد دیگری از این قبیل. 

زمانی که قصد انتخاب پارکت لمینت را دارید، اگر در بخش های مختلف خانه از دو یا چند نوع پارکت لمینت استفاده کنید که از یک شرکت و کارخانه سازنده باشند ولی ضخامت آنها با یکدیگر متفاوت باشد، معمولا در این صورت از لحاظ کیفیت فرق چندانی نخواهد داشت و کیفیت و دوام تایل های پارکت لمینت نصب شده، مشابه خواهند بود. 

هر چند که معمولا تایل های نازک تر پارکت لمینت دارای قیمت های پایین تری هستند ولی دوام و ماندگاری آنها در اغلب موارد مشابه هم هستند و این مسئله در بیشتر موارد تحت تاثیر ضخامت پارکت لمینت قرار نمی گیرد.
 نکته اصلی که باید در زمینه انتخاب ضخامت پارکت لمینت در نظر گرفت صاف بودن کف زیرین سطحی است که قرار است بر روی آن نصب شود و همچنین مسئله عایق صدا بودن برای آپارتمان ها و ساختمان های شلوغ. 

ضخامت کفپوش های پارکت لمینت

اگر سطح زیرین کف اصلی ساختمان و یا منزل شما کمی ناهمواری دارد، بهتر است که پارکت لمینت ضخیم تر انتخاب کنید. همچنین اگر در طبقات بالای ساحتمان یا آپارتمان زندگی می کنید و می خواهید که حتی الامکان تا حد امکان از انتقال صدا به طبقات دیگر جلوگیری شود، می توانید پارکت لمینت با ضخامت 12 میلی متر یا 15 میلی متر را انتخاب و خریداری کنید.

اما در صورتی که هیچ نگرانی از لحاظ صاف بودن و میزان ناهمواری سطح زیرین کف خانه و یا مشکل انتقال صدا به خانه های همسایگان ندارید، می توانید پارکت لمینت ضخامت 8 میلی متر را انتخاب کنید. البته در این میان بد نیست که با فروشندگان نیز مشورت کنید و موارد مهمی در این زمینه از جمله درجه AC پارکت لمینت را نیز در نظر بگیرید. 
بطور معمول بسیاری از فروشندگان پارکت لمینت به مشتریان ضخامت 8 یا 12 میلی متر را پیشنهاد می کنند.

به این ترتیب بیشتر افرادی که قصد خرید دارند، می توانند با قیمت مناسب اقدام به خرید کفپوش پارکت لمینت کرده و بخاطر چند میلیم متر ضخیم تر شدن تایل های پارکت لمینت، هزینه بیشتری را نمی پردازند و در عین حال از کیفیت مناسب و دوام بالای آن بهره مند خواهند شد. 

ضخامت کفپوش چوبی پارکت لمینت

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید پارکت لمینت، پارکت چوبی، قرنیز، کاغذ دیواری، دکوراسیون اداری و داخلی و طراحی کابینت با همکاران ما در اسپوتا نوین چوب تماس بگیرید. 

}