6 دلیل برای انتخاب پارکت لمینت

انتخاب و خرید پارکت لمینت یکی از بهترین تصمیماتی که می توانید برای کفپوش خانه بگیرید. یک تصمیم کلیدی که تعیین کننده بخش مهمی از فضا و بلکه دکوراسیون خانه است. امروزه فراوانی کاربردهای پارکت لمینت موجب شده تا در بسیاری از مکان های مسکونی، اداری، تجاری، ورزشی، فرهنگی و یا هنری از این کفپوش بطور گستره استفاده شود. 

مزایای لمینت امروزه موجب شده تا امروزه این کفپوش در مقایسه با کفپوش های دیگر (از جمله پارکت چوبی، سنگ، سیمان و غیره) محبوبیت بیشتری نزد مردم جهان پیدا کند. آمار خرید و فروش پارکت لمینت در سراسر جهان و در بیشتر کشورها با آب و هوای مختلف و فرهنگ های متفاوت به خوبی نشان دهنده اهمیت این کفپوش است. 

نصب آسان، دوام بالا، تنوع طرح و رنگ، زیبایی، قیمت مناسب و ... از مهمترین مزایای خرید پارکت لمینت هستند که موجب شده اند بسیاری از خریداران و به خصوص جوانان از این نوع کفپوش ها استفاده کنند. 
یکی از مشهورترین متخصصین دکوراسیون داخلی بنام "جاسمین کرانولدت" که برای کفپوش حمام یکی از مشتریان خود از پارکت لمینت استفاده کرده، این رابطه می گوید: 
"ما مدتها در بازار به دنبال کفپوشی برای مشتریان خود بودیم که دارای قدرت بازتاب نور و زیبایی خاص خود باشد، قیمت آن به صرفه و نصب آن آسان باشد و بتوان براحتی از آن در فضای حمام استفاده کرد. پس از مدتی تحقیق، ما سرانجام آنچه که مد نظرمان بود و در بسیاری از فروشگاه ها در سراسر کشور براحتی قابل سفارش و خریداری بود را پیدا کردیم" 

6 دلیل برای انتخاب پارکت لمینت

اشاره این متخصص معماری داخلی به کفپوش پارکت لمینت است که امروزه خود او از طرفداران آن بشمار می رود و به مشتریان خود خرید و نصب آنرا توصیه می کند.

امروزه بسیاری از افراد 6 دلیل جهت انتخاب پارکت لمینت به عنوان کفپوش را ارائه می دهند. 6 دلیلی که مسلما دیدگاه بسیاری از افرادی که هنوز از کفپوش های دیگر استفاده می کنند را مسلما تغییر خواهد داد:

1) قیمت پارکت لمینت:

یکی از مهمترین دلایل خرید پارکت لمینت قیمت های ارزان و بسیار مناسب آن است. این کفپوش از لحاظ قیمت بسیار به صرفه است و با توجه به دوام بسیار بالا و تنوع طرح ها و طیف گسترده رنگ های بکار رفته براحتی می توان اقدام به خرید پارکت لمینت کرده و بعدا حتی در صورت جابجایی و اسباب کشی به محلی دیگر بار دیگر قطعات (تایل ها) آنرا جدا کرده و سپس در محل جدید نصب کرد. کاری که در واقع با بیشتر کفپوش های دیگر نمی توان انجام داد! 
در این میان قابل تعویض بودن تایل های پارکت لمینت هم یکی از دلایل به صرفه بودن قیمت آن است بطوری که اگر احیانا در زمان نصب و یا حتی مدتها پس از آن، هر یک از تایل ها دچار آسیب دیدگی یا خراش شدند، براحتی می توان با تایل های اضافه براحتی تعویض کرد و نیاز به پرداخت هزینه های سنگین جهت تعویض کل کفپوش نیست. 

2) تنوع طرح و رنگ:

همانطور که بالاتر اشاره شد، یکی از مزایای پارکت لمنیت تنوع بالای رنگ و طرح آنهاست. بطوری که فقط با انداختن نگاهی به صفحه پارکت لمینت در وب سایت ما (از منوی بالا، بخش محصولات) می توانید تعداد زیادی از طرح ها (شامل طرح های ساده، چوب مانند و غیره) و رنگ های تیره و روشن و یا میانه را ببینید و در صورت تمایل سفارش دهید. 
از آنجایی که سطح رویه و همچنین لایه های درونی پارکت لمینت (شامل بخش های تولید شده از MDF و HDF) از جنس درختان مختلفی تولید و ساخته می شوند بنابراین طرح های آنها نیز کاملا متفاوت است. امروزه با پیشرفت ساخت این کفپوش، حتی انواع سه بعدی آنها نیز به بازارهای جهان آمده است (لطفا نگاه کنید به پارکت سه بعدی
البته در زمینه انتخاب رنگ پارکت لمینت هم در مقالات و بخش های مختلف از جمله لمینت تیره بهتر است یا روشن؟ درباره این مسئله نوشته ایم. 

شش دلیل برای انتخاب پارکت لمینت

3) دوام بالا: 

به دلیل نوع ساخت این کفپوش ها از ترکیبات HDF و MDF و فشرده کردن لایه های مختلف آنها در کارخانجات تولید کننده، کفپوش های پارکت چوبی دارای دوام بالایی هستند و در بسیاری از نقاط به خصوص خانه ها و یا مراکزی که افراد زیادی در آنها تردد می کنند، می تواند بهترین انتخاب باشد. به خصوص با داشتن زیبایی ظاهری طرح های آن. 
یکی از مهمترین نکات در این میان ضریب سایش برای کفپوش های لمینت است که اهمیت زیادی در تعیین دوام آنها دارد و توضیحات لازم در این زمینه در صفحه مربوطه آورده شده است. 
از طرف دیگر همانطور که اشاره کردیم به دلیل قابل تعویض بودن تایل ها براحتی می توان سالها و حتی دهه ها از این کفپوش در مکان های مختلف استفاده کرد. پارکت لمینت آلمانی وروکس فلور در حال حاضر یکی از بهترین پارکت لیمنت های جهان است که شرکت اسپوتا نوین چوببا افتخار محصولات این شرکت را در ایران توزیع و به فروش می رساند. 

4) نصب سریع و آسان:

شاید کسانی که برای نخستین بار می خواهند اقدام به خرید پارکت لمینت کنند، نگران نحوه نصب آن باشند. خوشبختانه نصب پارکت لمینت چندان سخت نیست و ظرف چند روز به سرعت انجام می شود. پس از انجام مراحل زیرسازی پارکت لمینت، با استفاده از ابزارهای معمول می توان براحتی اقدام به نصب تایل ها کرد. همانطور که در مقاله نصب پارکت و لمینت توضیح دادیم، پس از زیرسازی براحتی با استفاده از قفل کردن کلیک های پارکت لمینت در یکدیگر (فرورفتگی ها و یا برجستگی های سطح کنار تایل ها که به آنها "مادگی" و "نر" گفته می شوند و به هم وصل می شوند) اتصال تایل ها به یکدیگر صورت می گیرد و به همین ترتیب نصب آن انجام می شود که برای خانه های معمولی کار چندان وقت گیری نیست و باز هم در مقایسه با کفپوش های دیگر در زمان صرفه جویی زیادی می شود.

دلایل انتخاب کفپوش پارکت لمینت

5) بهداشتی بودن و مناسب برای کسانی که دچار آلرژی هستند:

 کفپوش پارکت لمینت برای افرادی که به نظافت منزل و یا محیط کار حساس هستند و یا کودکان و نوجوانانی که سریع دچار حساسیت یا آلرژی نسبت به هر گونه آلودگی ممکن بشوند، بسیار مناسب است. به ویژه با توجه به اینکه نحوه شستشوی پارکت لمینت بسیار آسان است. به خصوص برای کسانی که دارای فرزندان کم سن و سال هستند و یا دارای حیوانات خانگی هستند و نگران ریزش کرک و موی بدن آنها در خانه. چرا که به دلیل ظاهر سطح رویه پارکت لمینت، معمولا آلودگی ها براحتی دیده شده و قابل تمیز شدن هستند. بطوری که ظرف چند دقیقه براحتی می توانید تمام فضای نشیمن و یا سایر بخش های خانه را تمیز و پاکسازی کنید. همچنین مقاومت بالای پارکت لمینت در برابر آب و رطوبت هم یکی از دلایلی است که مانع از پوسیدگی و یا رشد قارچ و باکتری در سطح و یا لایه های آن می شود و موجب می شود که از میان انواع مختلف کفپوش های چوبی و غیر چوبی، پارکت لمینت بهترین انتخاب باشد. 

6) دوام بالا و نظافت آسان:

اگر نگران دوام و ماندگاری پارکت لمینت هستید، این نکته را یادآوری می کنیم که این کفپوش ها دوام زیادی دارند و مقاومت بالایی نیز در برابر عوامل مختلف مانند گرما و حرارت، نور آفتاب، آب و رطوبت، خش، ساییدگی و غیره. از طرف دیگر با اینکه این امکان وجود دارد که هر چند سال یکبار سطح این کفپوش ها را پولیش کنید تا مانند روز اول شود، ولی این کار چندان اجبار نیست و پارکت لمینت های جدید ساخته شده توسط شرکتها و برندهای معتبر (از جمله پارکت لمینت آلمانی وروکس فلور) با دوام بالا به خوبی پاسخگوی نیازهای مشتریان و مصرف کنندگان هستند.

کافی است با استفاده از شوینده های مخصوص پارکت لمینت، یک تشت آب ولرم و کمی دستمال آشپزخانه و یا طی اقدام به پاک کردن سطح بیرونی کفپوش کنید. فقط کافی است طی را به آرامی پس از آغشته کردن به آب و شوینده مخصوص، به آرامی در جهت طول تایل های کفپوش بکشید. به این ترتیب ظرف چند دقیقه گرد و خاک و هر گونه آلودگی از روی آن به خوبی پاک می شود. حتی اگر کودک شما زمان بازی کردن ناخودآگاه اقدام به کشیدن نقاشی بر روی تایل های کفپوش پارکت لمینت کند. ضمنا به یاد داشته باشید که جهت پاکسازی و تمیز کردن پارکت لمینت نیازی به شوینده های معمول و یا مواد آنتی باکتریال که در فروشگاه ها به فروش می رسند، نیست. 

دلایل انتخاب پارکت لمینت

اهمیت این نکته به خصوص برای کسانی که دارای فرزند کوچک هستند، همراه با پدر و یا مادر مسن خود زندگی می کنند و یا به مواد شیمیایی و آنتی باکتری حساسیت دارند، دوچندان است. چرا که همانطور که اشاره کردیم خوشبختانه نظافت پارکت لمینت به آسانی صورت می گیرد و نیازی به استفاده از مواد شیمیایی خطرناک (از قبیل اسیدها) نیست. اینها چند مزیت استفاده و نصب پارکت لمینت بود که تا اینجا به آنها اشاره کردیم. امیدواریم شما هم با خرید پارکت لمینت به صف مشتریان ما بپیوندید و از داشتن یک کفپوش درجه یک، عالی و بادوام و زیبا بهره مند شوید. اسپوتا نوین چوب در خدمت شماست. 

}