چگونه اتاق نشیمنی شیک و منظم داشته باشیم؟

اگر می خواهید خانه ای شیک داشته باشید و به خصوص اتاق نشیمن شما، مدرن و شیک بنظر بیاید طوری که هر کسی که به خانه شما آمد، کوچکترین احساس ناراحتی از بودن در این محیط نکند و بلکه نشستن در چنین فضایی موجب آرامش خاطر وی شود، این مقاله را مطالعه و حتی الامکان دستورالعمل های آنرا بکار ببرید تا بهترین نتیجه را .بگیرید


یکی از مهم ترین بخش های هر خانه اتاق نشیمناست و باید در تزیین و دکور آن نهایت دقت را بکار برد. حتی اگر شما فردی اهل معاشرت نیستید و معمولا مهمان به خانه دعوت نمی کنید، با این وجود باز هم دست کم برای روحیه خود و سایر افراد ساکن در منزل، بهتر است تلاش کنید تا اتاق نشیمن منزل تان، ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد. جهت این کار توصیه می کنیم این چند قدم را مطالعه و در فضای اتاق نشیمن خانه بکار ببرید

چگونه اتاق نشیمنی شیک و منظم داشته باشیم


تمیز نگه داشتن خانه:

اولین قدم برای رسیدگی به هر یک از بخش ها و اتاق های یک خانه، تمیز کردن و نظافت آن است. در مرحله اول چندان مهم نیست که معماری اتاق نشیمن شما چگونه است و از نوع اتاق نشیمن ایرانی است و یا نوع مدرن. با تمیز کردن و نظافت مرتب، می توانید گرد و خاک و ذرات ریز غبار را از روی سطوح و همچنین زمین (کفپوش اتاق نشیمن) پاک کرده و براحتی رنگ و روی این بخش از منزل تان را عوض کنید. به یاد داشته باشید که نظافت و پاکیزگی قدم اول در داشتن یک خانه زیبا و مرتب به حساب می آید و بر روی سلامت جسم و روحی افراد ساکن در آن، تاثیر مستقیم می گذارد.


تعداد و تنوع وسایل بکار رفته در اتاق نشیمن:

این مسئله هم بسیار مهم است که چه تعداد وسایلی و از چه نوعی را می خواهید در چنین مکانی قرار دهید. مثلا استفاده از مبلمان، میز و صندلی و حتی تلویزیون و دستگاه های پخش DVD در اتاق نشیمن، امروزه تقریبا امری بدیهی است. ولی در کنار آن می توان بجای شلوغ کردن روی میزهای نهارخوری و یا ریخت و پاش با جعبه ها و یا لوازمی که چندان وجودشان ضروری نیست، با استفاده از تابلوهای زیبا، فرش و یا کتابخانه ای کوچک این محدوده از خانه تان را هر چه زیباتر و در عین حال تبدیل به نوعی فضای فرهنگی کنید. مسلما هم خودتان و هم دیگران از بودن در چنین محیطی لذت خواهند برد.


چیدمان درست وسایل:

در کنار نظافت و توجه به وسایل و تنوع آنها، باید دکوراسیون مناسب و چیدمان صحیح اتاق نشیمن را ایجاد کنید. خلق چنین فضایی مسلما مستلزم چیدن درست وسایل هم هست. مثلا اگر بر روی میزها، شمع و یا نمکدان دارید، حتما به دقت طوری آنها را بگذارید، که در کنار وسایل دیگر، جای زیادی را اشغال نکنند و در عین حال زیبا و منظم به نظر برسند. چیدمان صحیح وسایل و لوازم خانه یک هنر است.


استفاده از وسایل و لوازم کمکی و یا تزیینی:

اگر می بینید که فضای شما بیش از حد ساده به نظر می رسد و یا احساس می کنید که می توان با کمی تغییر آنرا زیباتر کرد، یک راه آن استفاده از وسایلی است که چندان جا و فضا اشغال نمی کنند ولی می توانند در زیباتر ساختن محیط به شما کمک کنند. مثلا از یک یا چند گلدان ترجیحا کوچک استفاده و یا بر روی دیوارها تابلوهای زیبا و حتی آینه های گرد و دایره ای شکل زیبا، نصب کنید. همچنین استفاده از وسایلی مانند آباژور و یا نصب لوسترهای زیبا هم می تواند به این فضا کمک کند. همچنین گل آرایی و استفاده از گلهای طبیعی و حتی مصنوعی هم می تواند کمک شایانی به داشتن یک اتاق نشیمن مناسب کند.


توجه به سقف، دیوارها و کفپوش:

این مسئله نیز بسیار مهم است که در این اتاق از چه کفپوشی (مثلاکفپوش لمینت و یا کفپوش های پارکت چوبی) استفاده شده و یا اینکه در صورت استفاده از چنین کفپوش های شیک و امروزی - که قویا توصیه می کنیم - آیا در محل اتصال دیوارها به کفپوش، از قرنیز و متعلقات آن استفاده شده است یا نه. که نصب قرنیز هم می تواند به افزایش زیبایی تا حدودی کمک کند. و صد البته استفاده از کاغذ دیواری هم می تواند به بهبود وضعیت دکوراسیون اتاق نشیمن و ظاهر آن کمک زیادی کند. به خصوص بکار برد کاغذهای دیواری رنگی با رنگ های شادو متنوع.


استفاده از کوسن ها:

کوسن های رنگی و قرار دادن آنها بر روی مبلمان و یا کاناپه، علاوه بر ظاهر مناسب و زیبا می تواند موجب افزایش طراوت و مدرن بنظر رسیدن محیط نشیمن شود. خوشبختانه در سالهای اخیر کوسن های رنگی و متنوعی در بازار موجودند که می توانید بنا به سلیقه و میل خود آنها را خریداری و استفاده کنید.


استفاده از فرش و یا قالی بزرگ:

بجای استفاده از چند تکه فرش و قالی، بهتر است یک فرش بزرگ در فضای نشیمن خانه پهن کنید. برای این کار ابعاد اتاق نشیمن را در نظر داشته باشید و از آنجایی که برای چیدمان اتاق نشیمن مستطیل شکل، پیدا کردن جای مناسب و پهن کردن فرش و یا قالی بزرگ و زیبا، چندان مشکل نیست، براحتی می توانید این کار را انجام بدهید.


تنوع رنگ:

با بکار بردن اشیاء مختلف با رنگ های مناسب و مختلف در فضای خانه، می توانید محیطی شادتر داشته باشید که انرژی مثبت در فضای آن تراوش کرده و موجب آسودگی و آرامش افراد شود. به خصوص در خانه هایی که فرزندان کودک و یا نوجوان دارند و یا خانه زوج های جوان.


}