آن چه درباره روان شناسی رنگ ها در چیدمان وسایل خانه و محل کارتان باید بدانید

تاکنون در مقالات مختلف، از جمله روانشناسی رنگ ها، تمام رنگ ها از ترکیب این 3 رنگ ساخته می شوند در مورد اهمیت انتخاب رنگلمینت کفو سایر اجزای دکور خانه و یا محل کار جهت آشنایی هر چه بیشتر شما نوشتیم. همچنین در مقاله دیوارها چه رنگی شوند بهتر است؟ نیز در زمینه نوع رنگ آمیزی دیوارها و تناسب رنگ های آن با سایر اجزای دکور خانه مطالبی را خدمت شما خوانندگان محترم ارائه دادیم که امیدواریم همه این مطالب جهت شما علاقه مندان به مسئله طراحی و دکوراسیون داخلی خانه و محل های کار مفید باشد.


نکته مهم دیگری که در این میان باید بر روی آن تاکید کنیم این است که اصول روانشناسی رنگ ها و نوع کاربرد هر رنگ نه تنها برای دکور خانه بلکه در محل کار هم اهمیت بسیاری دارد. چنانکه اگر به برخی از رستوران ها، فست فودها، فروشگاه ها، گالری ها، فرهنگسراها و یا مراکز خرید بزرگ بروید با کمی دقت، براحتی متوجه خواهید شد که از ترکیب رنگ های خاصی هر کدام استفاده می کنند و اغلب در جاهایی که می خواهند افراد پرشورتر و با نشاط تر باشند، از رنگ های شاد و در جاهایی که نیاز به ایجاد حس آرامش بوده، از رنگ های آرامش بخش و اغلب تیره استفاده می شود که این نکته بسیار مهم است.

آنچه باید درباره روانشناسی رنگ ها در چیدمان وسایل خانه و محل کارتان بدانید


مطابق آمارهایی که در سالهای گذشته از شرکت ها و فروشگاه های بزرگ و معروف جهان گرد آوری شده، نشان می دهد که آن دسته از شرکت ها و یا فروشگاه هایی که معماری داخلی و چیدمان دقیق تر و بهتری بر طبق اصول جدید و به روز علم روانشناسی رنگ ها و طراحی و چیدمان صحیح داشته اند، بازدهی کار پرسنل آنها بیشتر شده و یا فروش بیشتری داشته اند.


دلیل این امر نیز واضح است: تصور کنید که در شرکت یا موسسه ای کار می کنید که فضاسازی زیبا و مدرنی دارد و نوع رنگ آمیزی و چیدمان دکورها همه موجب ایجاد فضایی شاد و سرزنده شده است. مسلما کار کردن در چنین محیطی را به کار کردن در موسسه یا شرکتی که فضایی یکنواخت و یا خسته کننده دارد، ترجیح خواهید داد.
و یا از طرف دیگر اگر دقت کرده باشید در فروشگاه های بزرگ و یا مراکز خرید جدید و مدرن از هر ابزاری جهت جذب هر چه بیشتر مشتری استفاده می کنند مثلا استفاده از رنگ و بوهای مختلف که موجب جذب هر چه بیشتر افراد به سمت آن فروشگاه و مرکز خرید می شود. طبیعتا هر خریداری با رفتن به یک مرکز خرید بزرگ و مجهزی که زیباتر و دارای دکور و رنگ آمیزی جذاب تری باشد بیشتر احساس راحتی و آرامش می کند و احتمال خرید کردن وی در آنجا بیشتر است حتی اگر قیمت ها در آنجا کمی بیشتر از سایر فروشگاه های مشابه باشد. به ویژه در نواحی بالای شهر که مردم خواهان تنوع بیشتر و همچنین رفاه بیشتری هستند.

روانشناسی رنگ ها در چیدمان وسایل خانه


در کشورهای جهان بسیاری از شرکت های معروف تولید کننده لوازم مختلف از جمله لوازم خانگی، تجهیزات کامپیوتری و گجت ها در فروشگاه های خود عمدتا بهترین نوع دکوراسیون و رنگ آمیزی را بکار می برند تا هم مشتریان و هم پرسنل احساس آرامش کنند. بطوری که پرسنل آن فروشگاه و شرکت، با جدیت و دقت بیشتری کار کرده و به مشتریان سرویس بدهند و از طرف دیگر مشتریان نیز با رغبت بیشتری قدم به آن فروشگاه جهت خرید بگذارند. این مسئله در ناخودآگاه ذهن افراد تاثیر مستقیم دارد.


شرکت اسپوتا نوین چوب، از ابتدای تاسیس تا کنون در زمینه یاری رساندن به مشتریان خود جهت داشتن یک دکور عالی و درجه یک خانگی و یا اداری با آنها همراه بوده است. جهت اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه کفپوش های چوبی پارکت چوبی و پارکت لمینت، کاغذ دیواری و دکوراسیون اداری و داخلی با همکاران ما در تماس باشید.


}