دکوراسیون داخلی منزل با فنگ شویی

فنگ شویی در معماری داخلی خانه کاربردهای زیادی دارد. با استفاده از فنگ شویی می توانید براحتی محیط خانه و طرز چیدمان وسایل را بهبود بخشیده و فضایی شاد و دل انگیز ایجاد کنید. ایجاد چنین محیطی در خانه و ساختمان های مسکونی امروزه اهمیت زیادی دارد به خصوص با بالاتر رفتن فشارهای زندگی، بسیاری از افراد به دنبال داشتن آرامش بیشتر در محیط زندگی خود هستند.

دکوراسیون داخلی منزل با فنگ شویی


از دیدگاه فنگ شویی، زمانی که بین پنج عنصر حیاتی و اصلی جهان (آب، خاک، آتش، آهن و چوب) نوعی تعادل بوجود بیاید، بین انرژی های موجود در اطراف ما هماهنگی و تعادل بوجود آمده و به این ترتیب انرژی های مثبت در فضای اطراف ما گسترش پیدا کرده و از طرف دیگر انرژی های منفی (مانند حس ناراحتی، ترس، انزوا و غیره) کمتر می شوند و یا بطور کلی از آن محیط کنار زده می شوند.

دکوراسیون داخلی با فنگ شویی


از این رو در این بخش جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با اصول کاربردی فنگ شویی در منزل، نکاتی را به شما آموزش می دهید تا براحتی بتوانید با بکار گیری آنها در دکور و چیدمان فضای منزل به بهترین شکل ممکن بتوانید تغییرات مورد نظر را پیاده سازی کرده و از محیط زندگی خود لذت بیشتری همراه با احساس آرامش و شادی، ببرید.

دکوراسیون داخلی با فنگ شویی


البته ذکر این نکته ضروری است که سعی کنید در هر مرحله به دقت عمل کنید و اصول فنگ شویی را عمیقا درک کنید. هر چه در این زمینه حرفه ای تر و بهتر عمل کنید، مسلما جواب بهتری را خواهید گرفت. بهتر است پس از پایان هر یک از مراحلی که به شما معرفی می کنیم، تجزیه و تحلیلی دقیق از شرایط خانه و وضعیت جدید داشته باشید تا نتیجه بهتری بگیرید.


1-بر خلاف تصور بسیاری از افراد، در فنگ شویی هیچ اجباری نیست که تمام قواعد آن بطور یکسان در همه خانه اجرا شود. بلکه این مسئله به احساس و انرژی های افراد نیز بستگی دارد. ممکن است افراد مختلف، برخی از قواعد فنگ شویی را به هر دلیلی، در خانه خود پیاده سازی و اجرا نکنند.
2-در اصول فنگ شویی، استفاده از اشیاء و لوازم چینی، به هیچ وجه اجبار نیست بلکه در درجه اول ایجاد فضای مناسب و پر انرژی مهم است.
3-وسایلی که فعلا به آنها نیازی ندارید را در کشوها، کمدها انبار نکنید. این لوازم به این ترتیب بخشی از فضای شما را اشغال خواهند کرد.
4-به وسایل و اشیاء شکسته و یا اضافی توجه داشته باشید. بهتر است قبل از دور انداختن آنها به این مسئله توجه کنید که شاید با کمی تحقیق و جستجو، خودتان و یا دیگران بتوانند آنها را تعمیر کرده و یا با برخی اصلاحات کوچک مانند رنگ زدن بتوانید براحتی آنها را در دکوراسیون خانه جا دهید و استفاده بهینه از آنها ببرید.
5-خانه را تبدیل به مکانی منظم و مرتب کنید. تا حد امکان سعی کنید چیدمان دکورها و وسایل همه مرتب و منظم باشند. این کار در دراز مدت در شما و سایر افراد ساکن در منزل، حس بهتری خواهد داد.
6-سعی کنید تا حد امکان هوای منزل تهویه شده و هوای تازه در آن جریان داشته باشد.

}