چیدمان منزل به سبک کلاسیک

با وجود تنوع و سبک های جدید در دکوراسیون خانه ها، هنوز هم بسیاری از افراد به دنبال دکوراسیون کلاسیک در منزل خود هستند. دکوراسیون کلاسیک زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را دارد. به همین جهت امروزه یکی از بهترین انتخاب ها جهت چیدمان منزل و دکور داخلی آن بشمار می آید. 

به همین جهت در این بخش مهمترین نکات جهت تغییر دکور منزل به سبک کلاسیک را یادآوری و به شما خوانندگان گرامی معرفی کنیم:

- چیدمان مبل، میز و صندلی:

یکی از مهمترین اقداماتی که جهت خلق چیدمان کلاسیک منزل می توانید انجام دهید، چیدمان مبل و میز و صندلی است. شاید جالب باشد که این نکته را بدانید که در حقیقت حتی نوع چیدمان عناصر اتاق نشیمن خانه نیز می تواند در این مسئله مستقیما تاثیر گذار باشد. 

توجه داشته باشید که در صورت چیدن مبلمان در گوشه های اتاق، فضا بزرگتر بنظر می رسد و در این زمینه کمک بزرگی به اتاق نشیمن شما می کند. در واقع یکی از مهمترین خصوصیات خانه های قدیمی وسعت زیاد اتاق ها و سالن های آنها بود. هر چه فضای درونی خانه بزرگتر و وسیع تر بنظر برسد، امکان اینکه بتوانید فضاسازی کلاسیک بهتری داشته باشید، بیشتر خواهد بود.

سپس می توانید با قرار دادن فرش یا قالی در مرکز اتاق یا سالن نشیمن یک ترکیب کلاسیک از عناصر ایجاد کنید. اگر رنگ عناصر اتاق نشیمن شما نیز با هم هماهنگ باشند، کمک بیشتری در این زمینه می کنند. 
هماهنگی بین رنگ و حتی جنس پرده ها، فرش (و یا قالی) و همچنین مبلمان و میز و صندلی و پارچه تزیینی میز پذیرایی (اگر پارچه روی میز انداخته می شود، می توان حتی نوع و طرح آنرا از نوع پارچه هایی با فرم و طرح کلاسیک انتخاب کرد) 

- ایجاد دکور و فضای صمیمانه:

خلق یک دکوراسیون صمیمانه و کلاسیک در منزل می تواند کمک بزرگی به شما می کند. به خصوص زمانی که مهمان دارید. برای ایجاد چنین فضایی و بیشتر شدن احساس آرامش و راحتی شما و سایر اعضای خانواده می توانید با استفاده از مبلمان راحتی (بجای مبلمان لوکس و تشریفاتی) می توانید این کار را انجام دهید. علاوه بر آن کلیه وسایل و لوازم غیر ضروری و یا وسایل تزیینی که فضای زیادی را اشغال می کنند، را جمع آوری کنید. 

معمولا استفاده از مبلمان قهوه ای، کرمی، آبی می تواند به ایجاد یک دکوراسیون با فضای صمیمانه کمک کند. همچنین استفاده از مبل هایی که دارای تخت تاشو هستند (مبلمان چند منظوره) می تواند کمک بزرگی به خلق چنین فضایی کند. 

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

رنگ ها:

استفاده از رنگ های مناسب تاثیر مستقیم در بهبود وضعیت دکوراسیون منزل شما دارد. معمولا بسیاری از افراد تصور می کنند که یک دکوراسیون کلاسیک باید حتما دارای رنگ های تیره باشد در صورتی که اینطور نیست و در ایام قدیم بسیاری از خانه های کلاسیک و قدیمی از رنگ های شاد و روشن نیز استفاده می شده. ولی نوع چیدمان و فضاسازی در نهایت به صورت کلاسیک بوده. 

لذا از لحاظ استفاده از طیف رنگها هیچ گونه محدودتی وجود ندارد.

شومینه:

شومینه یکی از عناصر مهم فضای نشمین خانه بوده است. از دیرباز در بساری از کشورهای جهان شومینه نقض مهمی در دکوراسیون خانه داشته است. بطوری که نه تنها در پاییز و زمستان از آن جهت افزایش گرما در خانه استفاده می شده بلکه تزیین آن در باقی ایام سال می توانست کمک بزرگی به فضای خانه کند. 

امروزه هم در صورت وجود شومینه در محیط خانه می توان با استفاده از تزئینات ساده و یا رنگ آمیزی مناسب، تا حد امکان یک طرح کلاسیک ایجاد کرد. 

کفپوش:

کفپوش منزل نیز نقش مهمی در ایجاد فضای خانه دارد. چه بخواهید یک فضای کلاسیک ایجاد کنید و چه مدرن، در هر صورت به این نکته توجه داشته باشید که استفاده و نصب کفپوش هماهنگ با فضای مورد نظر شما می تواند کمک بزرگی کند. 

برای مثال همانطور که در بخش های دیگر نوشته ایم کفپوش پارکت لمینت که یکی از بهترین، زیباترین و بادوام ترین کفپوش هاست، با داشتن تنوع بالای طرح لایه بیرونی یکی از بهترین کفپوش های خانگی است.

پارکت لمینت از آنجایی که دارای انواع تیره، روشن و یا رنگ های ملایم است، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای فضای خانه باشد. به ویژه کسانی که قصد تغییر دکور و محیط خانه بصورت دکوراسیون کلاسیک هستند. طرح های کلاسیک پارکت لمینت در این زمینه دارای تنوع زیادی هستند و افراد علاقه مند به خرید پارکت لمینت با طرح های مورد نظر، از بین صدها و یا هزاران طرح حق انتخاب دارند. (البته در این زمینه می توانید به بسیاری از مقالات دیگر از جمله لمینت تیره بهتر است یا روشن؟ و یا پارکت لمینت براق یا مات؟ مراجعه کنید) 

به این ترتیب حتی رنگ پارکت لمینت را نیز می توان با سایر عناصر فضای خانه هماهنگ و به اصطلاح ست کرد. امیدواریم پس از مطالعه و بکارگیری موارد نام برده بتوانید یک فضای زیبای کلاسیک در خانه (به خصوص در اتاق نشیمن) خود ایجاد و از آن لذت ببرید.

}