پارکت دیواری چیست

پارکت دیواری به دسته ای از انواع پارکت چوبی و یا پارکت لمینت اطلاق می شود که بجای اینکه بر روی سطح کف به عنوان کفپوش نصب شوند، بر روی دیوارها نصب می شوند. شاید این نکته برای بسیاری از علاقه مندان به خرید پارکت لمینت و یا پارکت چوبی جالب باشد که بدانند این کفپوش ها در واقع به عنوان دیوارپوش هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

پارکت لمینت دیواری (Laminate Flooring On Walls) یا در واقع دیوارپوش پارکت لمینت به شما این امکان را می دهد که با نصب آن در فضای منزل و یا محیط کار (به خصوص مراکز فرهنگی، هنری و یا تجاری که برای دکوراسیون و زیبایی محل اهمیت زیادی قائلند) نه تنها جلوه زیباتری به محیط اطراف خود بدهید بلکه با هماهنگ کردن آن با کفپوش بکار رفته دکور منزل و یا محل کار خود را دوچندان کنید. 

علاوه بر این نکته مهم دیگر این است که پارکت دیواری می تواند کمک بزرگی به حفظ دیوارها در برابر عوامل مختلف طبیعی و یا غیر طبیعی کند و در واقع یه عنوان یک لایه محافظ بر روی دیوار عمل کند. 

در صورت نصب پارکت لمینت و یا پارکت چوبی بر روی دیوار به عنوان یک دیوارپوش مناسب دیگر لازم نیست نگران میزان سایش برای کفپوش های پارکت لمینت باشید. چرا که در صورت نصب تایل های آن بر روی دیوار دیگر از هر گونه ساییدگی و فشار بر روی آن مصون مانده و سالهای سال می توانید از زیبایی آن لذت ببرید. به ویژه کسانی که به طبیعت علاقه مند هستند. 

پارکت دیواری چیست

البته انتخاب دیوارپوش پارکت لمینت در منزل اهمیت زیادی دارد. به خصوص از لحاظ طرح و رنگ. انتخاب پارکت لمینت تیره یا روشن به عنوان دیوارپوش نکته مهمی است که جهت هماهنگ کردن هر چه بهتر دیوارپوش با کفپوش باید در نظر گرفته شود. به خصوص اگر کفپوش از همان نوع و همان طرح های پارکت لمینت انتخاب و نصب شده باشد. 

در واقع نقش دیوارپوش پارکت لمینت مشابه نقش کفپوش در دکوراسیون داخلی منزل است. حتی ممکن است پارکت دیواری از نظر کسانی که برای نخستین بار به محل کار و یا منزل شما وارد می شوند، پر رنگ تر و واضح تر باشد. که همین امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه این نوع دیوارپوش در فضای دکوراسیون خانه است. 

البته نکته مهم و در واقع یکی از مزایای دیوارپوش پارکت لمینت این است که لازم نیست تمام دیوارها را با استفاده از آن بپوشانید. برای مثال می توانید بخشی از فضای سالن پذیرایی یا نشیمن را با استفاده از پارکت دیواری بپوشانید و سپس بخش های دیگر دیوارها را به حال خود بگذارید. با این کار نه تنها در استفاده از تایل های پارکت دیواری صرفه جویی می کنید بلکه موجب تنوع در فضای خانه و یا ویلای خود می شوید. (یکی از کاربردهای پارکت دیواری در خانه های ویلایی است).

نصب پارکت دیواری یا دیوارپوش پارکت لمینت بسیار شبیه نصب پارکت و لمینت بر روی کف می باشد. فقط با چند تفاوت کوچک. حتی می توان گفت که نصب پارک دیواری از کفپوش های پارکت لمینت تا حدودی آسان تر و بی دردسر تر است.

پارکت لمینت دیواری 

از مهمترین مکان هایی که می توانید در آنها پارکت دیواری نصب و استفاده شود می توان از این موارد نام برد:

منزل (به خصوص دیوارهای سالن نشیمن یا پذیرایی)
دفاتر شرکت ها
خانه های ویلایی
فروشگاه ها و بوتیک ها
رستوران ها، کافه ها و فست فودها 
سالن جلسات و کنفرانس ها

همانطور که ملاحظه کردید کاربردهای این دیوارپوش ها امروزه فراوان است و حتی در مراکز رسمی و اداری نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال می توان در سالن های کنفرانس شرکتها و یا سازمان ها از پارکت دیواری بر روی دیوار اصلی به صورت یکی در میان استفاده و نصب کرد و با ترکیب دیوارپوش رنگ تیره در تضاد با رنگ روشن دیوار اصلی، فضایی متنوع تر و بهتر را ایجاد کرد که موجب ایجاد آرامش بیشتر و همچنین افزایش انرژی مثبت در کارکنان آن مجموعه می شود. 

چه به چیدمان منزل به سبک کلاسیک علاقه مند باشید و چه سبک مدرن در هر صورت می توانید با استفاده از پارکت دیواری براحتی می توانید با استفاده از کنتراست (تضاد) رنگ های دیوار اصلی و دیوارپوش پارکت لمینت ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد کنید. 

}