بهترین رنگ پارکت لمینت برای سالن پذیرایی

انتخاب بهترین رنگ پارکت لمینت برای سالن پذیرایی (Laminate flooring in dining room) یکی از نکات مهمی است که می توان پیش از انتخاب و یا خرید پارکت لمینت به عنوان کفپوش خانه در نظر گرفت. به دلیل حساسیت این موضوع برای بسیاری از افراد سئوالاتی مطرح می شود از جمله اینکه برای سالن یا اتاق پذیرایی لمینت تیره بهتر است یا روشن؟ و یا اینکه از پارکت لمینت براق یا مات در پذیرایی خانه نصب و استفاده شود؟ و سئوالات دیگری از این قبیل که هر یک به خوبی نشان دهنده تنوع انتخاب برای خریداران از نظر رنگ و طرح های این کفپوش ها در بازارهای ایران و جهان است و هم اهمیت آن. 

اما شاید برای شما جالب باشد و حتی تعجب کنید که در پاسخ سئوالات بالا به شما جواب بدهیم که جواب قطعی برای پاسخ به پرسش های بالا وجود ندارد و انتخاب رنگ در این بخش از خانه مانند بخش های دیگر آن در واقع وابسته به فاکتورهای زیادی است از جمله مساحت منزل، میزان نورگیر بودن سالن پذیرایی، علاقه افراد به استفاده از رنگ های روشن یا تیره در کفپوش خانه و سایر عناصر دکوراسیون منزل، وضعیت آب و هوایی آن منطقه و ... 

از این رو بهتر است جهت این کار ضمن مطالعه موارد ذکر شده در راهنمای خرید پارکت لمینت و همچنین مشورت با فروشنده این کفپوش ها، در صورت تمایل از راهنمایی مشاوران دکوراسیون خانگی نیز بهره مند شوید. هر چند که در بیشتر موارد صرفا بررسی کاتالوگ های فروشندگان پارکت لمینت و همچنین راهنمایی های فروشنده و کارشناسان می تواند کافی باشد. 

بهترین رنگ پارکت لمینت برای پذیرایی

اما در حالت کلی باید این مسئله را در نظر داشته باشید که بهترین حالت این است که در ترکیب رنگ و فرم عناصر دکوراسیون منزل تا حد امکان تعادل ایجاد کنید به این معنی که برای مثال اگر منزل شما نوردهی بسیار مناسبی دارد و در اغلب فصل های سال نور براحتی فضای آنرا روشن می کند، استفاده از لمینت کف به رنگ های روشن در آن الزامی نیست و حتی می توان از پارکت لمینت رنگ های تیره استفده کرد. به خصوص اگر فضای نسبتا بزرگی در سالن پذیرایی آن در اختیار دارید. 

اما از طرف دیگر برای خانه هایی با فضاهای کوچک و یا نورگیر کم استفاده از کفپوش لمینت تیره توصیه نمی شود چرا که نور را به خود جذب می کند و محیط خانه را کوچکتر نشان می دهد. در چنین فضاهایی معمولا نصب کفپوش به رنگ روشن پیشنهاد می شود. 

البته کفپوش طیف رنگ های ملایم نیز امروزه در بسیاری از خانه ها و یا مراکز مختلف تجاری یا اداری، مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مزایای آنها این است که جهت هماهنگ کردن رنگ آنها با سایر اجزای دکور پذیرایی خانه (مانند میز و صندلی و یا مبلمان) راحت تر می توان عمل کرد. 

بهترین رنگ های کفپوش لمینت برای پذیرایی

البته باز هم تاکید می کنیم که موارد ذکر شده در حالت کلی معمولا صدق می کنند و استثناهای فراوانی در زمینه دکوراسیون منزل وجود دارند و در نهایت این سلیقه مشتری است که در زمینه خرید کفپوش پارکت لمینت برای پذیرایی و سایر بخش های منزل، حرف آخر را می زند. هر چند که در حال حاضر بیشترین رنگ های کفپوش لمینت که در پذیرایی خانه ها نصب شده عبارتند از: قهوه ای، کرمی، زرد، خاکستری، آلبالویی، زرشکی و نارنجی مایل به زرد.

نکته مهمی که در پایان می خواهیم اشاره کنیم این است که جهت خرید پارکت لمینت و یا کفپوش های دیگر صرفا به طرح ظاهری و رنگ آن توجه نکنید، بلکه موارد مهم دیگری از جمله کیفیت ساخت، برند سازنده و ضریب سایش برای کفپوش لمینت نیز توجه کنید. چرا که شما می خواهید پس از خرید سالها از آن کفپوش در منزل خود استفاده کنید. به خصوص در بخشهایی از خانه مانند سالن پذیرایی که معمولا رفت و آمد بیشتر است و به همین جهت مسئله کیفیت و دوام کفپوش حساس تر است. 

}