تعمیر پارکت لمینت

تعمیر پارکت لمینت یکی از مهمترین نکات در کنار نگهداری لمینت است. همانطور که در بخش های مختلف جهت آشنایی هر چه بیشتر شما نوشته ایم، یکی از مزایای لمینت کف نسبت به سایر کفپوش ها، تعمیر آسان آن است. نکته ای که مسلما برای کسانی که تمایل به خرید پارکت لمینت جهت نصب در محل کار و یا منزل خود دارند، بسیار خوشایند است. 

اما در ابتدا باید دید با توجه به دوام و ماندگاری پارکت لمینت هر کفپوش ساخته شده توسط کارخانجات و شرکتهای معتبر و یا برندهای بین المللی در برابر عوامل مختلفی که ممکن است موجب وارد شدن خسارت و یا آسیب به آنها بشوند، تا چه حد مقاوم است. خوشبختانه هر چه کفپوش لمینت دارای کیفیت ساخت بالاتر و بهتری باشد، احتمال صدمه رسیدن به تایل های آن کمتر است. به خصوص اگر محصولات با کیفیتی از جمله برند وروکس فلور که در حال حاضر به عنوان یکی از تولید کنندگان بهترین پارکت آلمانی در اروپا و سطح جهان معروف شده و تولیدات این شرکت امروزه با پشتیبانی مناسب به فروش می رسند، را خریداری و استفاده کنید. در حقیقت هر چه کیفیت کفپوش پارکت لمینت بیشتر باشد، احتمال صدمه دیدن و در نتیجه نیاز به تعمیر کفپوش کمتر است. 

تعمیر پارکت لمینت

اما در مجموع باید در ابتدا ببینیم که اصولا چه مواردی موجب می شوند که پس از خرید کفپوش لمینت و نصب آن، به مرور زمان سطح آن دچار آسیب دیدگی شود:

دلایل آسیب دیدگی پارکت لمینت:

لمینت کف به دلایل متعددی ممکن است دچار آسیب شوند. حتی ممکن است به دلیل نصب پارکت و لمینت بطور اشتباه و با دقت کم، تایل های این کفپوش از همان ابتدا دچار آسیب شوند. لذا هم در مرحله نصب و هم پس از آنها در زمینه نگهداری و نظافت سطح رویه آن باید دقت و توجه کافی را بکار برد. 
در حال حاضر مهم ترین عواملی که ممکن است موجب آسیب دیدگی و وارد شدن خسارت به پارکت لمینت شوند، عبارتند از:

زیرسازی اشتباه و عدم دقت در نصب تایل های لمینت کف 
نصب نامناسب اتصالات کلیک تایل ها و در نتیجه ساییده شدن آنها
گرما و حرارت زیاد (برای مثال آتش)
ریختن آب و یا در معرض رطوبت شدید بودن
خراش و آسیب های سطحی پارکت لمینت
افتادن و چسبیدن مواد چسبنده بر روی سطح کفپوش (برای مثال آدامس)

در هر یک از موارد فوق، کفپوش لمینت دچار آسیب های کوچک و یا بزرگ ممکن است بشود ولی در هر صورت خوشبختانه تعمیر آن به کمک وسایل و تجهیزات مخصوص براحتی صورت می گیرد و جای نگرانی نخواهد بود. این مسئله خود یکی از مزایای خرید پارکت لمینت است. 

تعمیر کفپوش لمینت

تعمیر کردن پارکت لمینت:

لطفا به این نکته مهم توجه داشته باشید که هنگامی که به هر دلیلی نیاز به برطرف کردن اشکال و هر گونه ایراد سطحی در پارکت و لمینت کف باشد، دو راهکار کلی در این زمینه می توان بکار برد:

تعمیر سطح تایل ها
تعویض تایل ها 

این دو حالت با یکدیگر متفاوت هستند بطوری که در زمانی که آسیب کاملا سطحی است و براحتی قابل برطرف کردن است گاهی می توان براحتی و با استفاده از چند تکنیک ساده، مشکل را برطرف کرد و مشکل را از بین برد. اما در مواردی که یک یا چند تایل دچار آسیب های جدی شده باشند و چاره ای جز عوض کردن آنها نباشد، تایل ها از جا درآورده شده و با تایل های سالم تعویض می شوند. در ادامه هر یک از این دو حالت را بررسی می کنیم تا چنانچه شما هم اقدام به خرید کفپوش لمینت کردید، بعدها با خیال راحت در صورت بروز هر گونه خسارت و یا مشکلی بتوانید به سرعت دست بکار شوید و مشکل کفپوش خود را به آسانی برطرف نمایید:

تعمیر پارکت لمینت:

گاهی بنا به دلایلی ممکن است خسارت جدی ببار نیاید و چند آسیب سطحی و جزئی در سطح کفپوش لمینت بوجود آید. آسیب هایی از جمله خراش های سطحی، لکه های ریز یا درشت و غیره. در چنین مواردی می توان براحتی مطابق زیر عمل کنید:

ابتدا سطح کل تایل هایی که دچار لکه یا خراش شده اند را به خوبی تمیز کنید.
دقت کنید که رویه لمینت کف کاملا خشک باشد.
در صورتی که بر روی قطعات پارکت لمینت، خراش افتاده است در ابتدا با استفاده از سمباده براحتی سطح ساییده شده را یکدست کنید.
سپس با استفاده از لاک پارکت لمینت، سعی کنید تا به آرامی با مالش سطح کفپوش، کاری کنید که سطح تا حد امکان، مجددا یکرنگ و یکدست بشود. 
جهت پاک کردن لکه ها نیز به راحتی با استفاده از حوله و یا دستمال های نرم پارچه ای و آب گرم و همچنین مواد شوینده مخصوص، اقدام به شستشوی پارکت لمینت کنید. 

نکته دیگری که بد نیست بدانید این است که جهت برطرف کردن خراش های لایه بیرونی کفپوش های لمینت، گاهی چنان خراش ها عمیق و یا گسترده هستند که متاسفانه شاید چاره ای جز عوض کردن آنها با تایل های سالم نباشد. 

تعمیرات لمینت کف

تعویض تایل ها:

همانطور که گفتیم در برخی موارد چاره ای نیست مگر عوض کردن قطعات آسیب دیده پارکت لمینت با تایل های یدکی. به این منظور تعمیرکار - که در بسیاری از موارد ممکن است در واقع همان نصاب کفپوش باشد - می تواند براحتی با استفاده از وسایلی مانند کاردک های تیز و یا آچار و یا پیچ گوشتی دوسو براحتی هر یک از تایل ها را از یک سمت بیرون بکشد و پس از پایان بیرون آوردن تایل های خراب، شروع به نصب تایل های سالم و یدکی بجای آنها کند. 

در حقیقت از بسیاری از ابزار نصب پارکت می توان جهت تعمیر پارکت لمینت و یا تعویض قطعات آسیب دیده، نیز به خوبی استفاده کرد. 

جهت خرید کفپوش لمینت با شرکت اسپوتانوین چوب تماس بگیرید. اگر به دنبال تهیه و خرید بهترین محصولات دکوراسیون منزل و یا محل کار خود هستید، با ما همراه باشید. 

}