5 مزیت پارکت لمینت

خرید پارکت لمینت به عنوان کفپوش خانگی و یا جهت نصب در محل کار یکی از چالش های بسیاری از افراد علاقه مند به آن است. دلایل گوناگونی وجود دارند که هر یک به خوبی، به ما ثابت می کنند که پارکت لمینت می تواند به عنوان یک کفپوش مناسب خریداری و در مکان های مختلفی نصب شود. از منزل و یا خانه های ویلایی تا کافی شاپ ها، رستوران ها، مدارس و مراکز آموزشی، گالری ها، موزه ها، فروشگاه ها و غیره. (که البته موارد فوق در مقاله کاربردهای پارکت لمینت بررسی شده اند)

در واقع مهمترین مزایای لمینت کف موجب شده اند که بسیاری از افراد، شامل خانواده ها و جوانان امروزه اقدام به انتخاب و خرید کفپوش پارکت لمینت های جدید کنند. (پیشتر نمونه هایی از این محصولات را در مقاله جدیدترین مدلهای پارکت لمینت 2018 معرفی کرده ایم) بسیاری از مردم امروزه به دنبال تغییر دکوراسیون خانگی و یا محل کار خود هستند و بسیاری از آنها جهت انتخاب بهترین کفپوش حتی با طراحان داخلی مشورت و از آنها مشاوره دریافت می کنند. چرا که انتخاب کفپوش امروزه جزو اولویت ها و واجبات طراحی دکور منزل و یا محیط کار است.

5 مزیت پارکت لمینت

هر یک از کفپوش ها دارای مزایای خاص خود می باشند و از آنجایی که بسیاری از مردم پیش از انتخاب و سفارش کفپوش مورد نظر خود، هر یک از گزینه های پیش روی خود را معمولا مقایسه و در مورد مزایا و معایب آنها تحقیق و مطالعه می کنند و یا از فروشندگان سئوالات متعددی در این زمینه می پرسند. اصولا چند نکته در زمینه انتخاب کفپوش اهمیت دارد، از جمله:

جنس کفپوش
دوام کفپوش
کیفیت ساخت 
برند تولید کننده (و کشور سازنده)
رنگ و طرح ظاهری
قابلیت حفظ دما در فصل های مختلف سال
مقاومت در برابر عواملی مانند گرما، سرما، خراش و یا آسیب دیدگی، آتش و غیره.
نظافت آسان
قیمت خرید کفپوش
هزینه نصب 
زیبایی و قابلیت انطباق با سایر اجزای دکوراسیون منزل (برای مثال جهت ایجاد تضاد یا کنتراست با رنگ قرنیز، در یا دیوار و یا سایر اجزای دکوراسیون خانه و یا محیط کار)
راهکارهای تعویض و یا تعمیر در صورت بروز هر گونه مسئله یا مشکلی در آینده
عایق صدا، حرارت و یا گرما بودن
میزان ساییش
تبعیت از استانداردهای جهانی
میزان ایمنی (به خصوص هنگامی که کودکان بر روی آن می دوند و یا در صورت سر خوردن و افتادن بر روی سطح آن) 
راحت بودن سطح کفپوش
خدمات پس از فروش 

و البته موارد دیگری که شاید در این مقاله نگنجند. از معیارهای فوق، براحتی می توان استفاده کرد تا مقایسه ای کلی میان کفپوش های مختلف و رایج در کشورهای جهان - از جمله کشورمان ایران - انجام دهیم. همانطور که در مقالات گذشته نوشته ایم در حال حاضر در بازارهای کشورمان کفپوش های مختلفی تولید و عرضه می شوند و یا از کشورهای دیگر به ایران وارد می شوند. از جمله:

موکت و فرش
سرامیک
سیمان
سنگ
پارکت چوبی
پارکت لمینت

پنج مزیت پارکت لمینت

در این زمینه در مقالاتی از جمله مقایسه کفپوش لمینت و فرش و همچنین پارکت چه مزایا و معایبی نسبت به سرامیک دارد؟ مزایا و معایب هر یک از آنها را نسبت به یکدیگر مقایسه کرده ایم. همچنین در مقاله تفاوت میان کفپوش لمینت و پارکت چیست؟؟ نیز به مقایسه ای میان دو کفپوش پارکت پرداخته ایم. در حالت کلی می توان گفت که تقریبا در تمام مقایسه ها، در نهایت پارکت لمینت به عنوان گزینه بهتر جهت انتخاب کفپوش انتخاب شده است. چرا که مزایای این کفپوش نسبت به مزایای سایر کفپوش ها بسیار بیشتر و برعکس معایب آن نسبت به سایرین بسیار کمتر است. به همین جهت امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه کشورهای پیشرفته از لمینت کف به عنوان یکی از بهترین کفپوش ها نام برده می شود و آمار بالای خرید و فروش آن در سطح جهان نیز گویای میزان اهمیت و محبوبیت آن می باشد. 

در واقع اگر به هر یک از مواردی که در زمینه انتخاب کفپوش مهم هستند و در بخش بالا نام بردیم، به دقت توجه کنید متوجه می شوید که در تمام یا بیشتر موارد پارکت لمینت حرف اول را می زند و نسبت به دیگر کفپوش ها برتری های زیادی دارد. به همین جهت در بخش ها و مقالات دیگری از جمله مزایا و معایب پارکت لمینت و همچنین 6 دلیل برای انتخاب پارکت لمینت به بسیاری از این موارد پرداخته ایم که در صورت علاقه می توانید به آنها مراجعه کنید. البته در این قسمت نیز سعی کردیم تا با گردآوری پنج مزیت پارکت لمینت، شما علاقه مندان به خرید لمینت کف را هر چه بهتر راهنمایی کنیم. با امید به اینکه ضمن مطالعه مواردی که در ادامه می آوریم بهتر بتوانید تصمیم بگیرید:

- زیبایی پارکت لمینت:

اولین نکته ای که بسیاری از خریداران را به خرید پارکت لمینت سوق می دهد، این مسئله است. یعنی زیبایی انکار ناپذیر آن. در کل کفپوش های پارکت بسیار زیبا هستند به ویژه لمینت کف که با داشتن تنوع بالایی از نظر رنگ و طرح می تواند قطعا پاسخگوی نیاز و سلیقه مشتریان باشد. از یک طرف زیبایی آنها مانند پارکت چوبی های قدیمی است و از طرف دیگر دوام و ماندگاری بسیار مناسبی دارند که مثال زدنی است. 

- تمیز و بهداشتی بودن:

شاید بسیاری از خانواده ها و به خصوص خانمها نگران این مسئله باشند و تمایلی به خرید لمینت کف به دلیل نگرانی از مسائل بهداشتی یا نظافت آن نداشته باشند اما خبر خوب اینکه اتفاقا برعکس پارکت لمینت در حال حاضر به عنوان یکی از بهداشتی ترین کفپوش ها در جهان شناخته می شود و از طرف دیگر نظافت و نحوه شستشوی پارکت نیز بسیار آسان است. 

پنج مزیت کفپوش پارکت لمینت

- ایمنی:

این مسئله نیز یکی از مواردی است که بسیاری از مردم شاید به آن توجه چندانی نداشته باشند اما این نکته را در نظر داشته باشید که افراد و یا خانواده هایی که دارای فرزند کم سن و سال هستند و یا سالمندان، باید در زمینه ایمنی کفپوش منزل دقت کنند. یکی از معایب سنگ و سرامیک در فصل های سرد سال، سرمای آنهاست که برای چنین افرادی و همچنین کسانی که دچار آرتروز هستند به هیچ وجه مناسب نیست. اما برعکس پارکت لمینت حتی در سردترین اوقات سال نیز دمای مناسب خود را حفظ می کند و دارای ایمنی بسیار مناسبی برای ساکنین منزل است. 

- هزینه ها:

مورد دیگری که برای بسیاری از خریداران ایرانی اهمیت دارد، قیمت و هزینه لمینت کف است. اگر به توضیحات ما در بخش های دیگر دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که اصولا هزینه و قیمت این کفپوش نسبت به رقبای دیگرش بسیار مناسب است به ویژه با این مزیت بزرگ که می توان در صورت نیاز به اسباب کشی، بارها و بارها تایل های لیمنت را از جا در آورده و در محل جدید نصب کرد. 

- احساس آرامش:

بسیاری از افرادی که هم پارکت لمینت و هم سایر انواع کفپوش ها را در محل زندگی و یا کار خود امتحان کرده اند، در نهایت علاوه بر مزایای فراوان لمینت کف، به انرژی مثبت و احساس آرامشی که راه رفتن بر روی آن به افراد می دهد، اشاره کرده اند. حتی برای کسانی که فعالیت های ورزشی و تفریحی مانند ورزش های سبک، یوگا (Yoga) و یا مدیتیشن (Meditation) انجام می دهند، پارکت لمینت برای آنها نیز بسیار مناسب تر است. 

}