راهنمای کفپوش لمینت

تغییر کفپوش می تواند یک تغییر بزرگ در هنگام بازسازی خانه شما باشد. بودجه همیشه یک مسئله بزرگ است و شرکت های تولید کفپوش این موضوع را می دانند. در سالهای اخیر موج انتخاب کفپوش لمینیت افزایش یافته زیرا آنها با کفپوشهای چوبی در قیمت رقابت می کنند. تولید کنندگان می دانند که بسیاری از مشتریان، ظاهری از چوب سخت را بدون قیمت بالایی که با آن همراه است می خواهند. 


کفپوش لمینت چیست؟

لمینت کف نوعی کفپوش است که از یک ورق فیبر متراکم با تصویر رگه چوب با وضوح بالا جهت شبیه سازی تخته های چوب واقعی ساخته شده است. این تصویر با یک لایه محافظ شفاف پوشانده شده که از مقاومت کافی در برابر خراش برخوردار است و می تواند در برابر تغییر رنگ در برابر نور خورشید ایستادگی کند. غالباً این لایه شفاف بسیار محکم می باشد و به همین دلیل از اکثر چوب های سخت، بهتر و مقاوم در برابر سایش و پارگی است. 

کفپوش پارکت لمینت در چند لایه ساخته می شود؛ لایه زیرین را "پشتیبان" می نامند و برای مقاومت در برابر رطوبت که می تواند ورق ها را خراب یا خم کند، طراحی شده است. لایه بعدی "هسته مرکزی" است. این لایه از یک ماده فیبری با چگالی بالا تهیه شده که به همراه رزین نگه داشته می شود و به گونه ای طراحی شده که در برابر هرگونه رطوبت یا آسیب مقاومت کند. در بالای هسته مرکزی لایه "تصویر" قرار دارد؛ که تصویر دیجیتالی با وضوح بالا از چوب، فلز، سنگ یا سایر مواد می باشد. کفپوش های لمینت با کیفیت در اینجا لایه ای از بافت را اضافه می کنند تا نمای چوب واقعی را بیشتر نشان دهد. لایه بالایی، لایه "پوشش" نام دارد که یک لایه کاملاً شفاف برای محافظت از محصول در برابر خراش، محو شدن و سایش روزمره است. 

هر یک از این لایه ها می توانند با درجات مختلفی از کیفیت تولید شوند. مهم است بدانید که چه می خواهید و سازندگان معتبری را انتخاب کنید. همچنین بهتر است رتبه بندی AC تولید کننده را به منظور درک بهترین کاربرد بشناسید. به طور کلی، هرچه امتیاز AC بالاتر باشد، ورق های لمینت دوام بیشتری دارند. پس از تولید کفپوش ها، آنها به طول های مختلف بریده می شوند و یک طرف آن را زبانه و طرف دیگر را شکاف می دهند، این به ورق های لمینت اجازه می دهد تا در زمان نصب مانند قطعات پازل به هم بچسبند. برند های خاصی حتی برای تکمیل تغییر مدل شما قطعات تزیینی مطابق با هم دارند و کفپوش جدید شما را به زیبایی طراحی می کند. 

مواردی که باید در هنگام خرید کفپوش لمینت در نظر بگیرید :

1- رتبه بندی AC : رتبه بندی AC دوام سطح کفپوش لمینت را اندازه گیری می کند و از AC1 تا AC5 وجود دارد. ورق های کفپوش لمینت ارزان تر اغلب دارای درجه AC کمتری مانند AC1 یا AC2 هستند. با این حال برای مصارف عمومی مسکونی، توصیه می شود حداقل از ورق های دارای AC3 استفاده کنید.

رتبه AC کاربردبهترین کاربرد
AC1سبک اتاق مهمان، اتاق بزرگسالان
AC2متوسط اتاق پذیرایی و نشیمن
AC3عمومیآشپزخانه های مسکونی و دفاتر کوچک
AC4سنگینرستوران ها، دفاتر شلوغ، آرایشگاهها
AC5تجاریفروشگاههای بزرگ، فروشگاههای مواد غذایی، ساختمانهای عمومی

2- عرض : کفپوش ها بسته به سبکی که انتخاب می کنید، در اندازه و پهنای مختلفی قرار می گیرند. به عنوان مثال، لمینت ورقه چوبی، عموماً از 4 تا 8 اینچ عرض دارد. لمینت سرامیکی معمولاً از 12 تا 15 اینچ متغیر است و می تواند مربع یا مستطیل شکل باشد. در انتخاب خود مراقب باشید و حتما اندازه و ظاهر اتاق خود را در نظر بگیرید، عرض های گسترده و مربع های بزرگتر می توانند یک اتاق کوچک را تحت الشعاع قرار دهند، بنابراین سایزهایی را انتخاب کنید که با طراحی خانه شما سازگار باشد. 

3- ضخامت : ضخامت پارکت لمینت بسیار مهم است زیرا هرچه کفپوش ضخیم تر باشد، بیشتر شبیه به چوب طبیعی به نظر می رسد. یک کفپوش لمینت نازک صدای بیشتری را دارد و در مقابل کفپوش لمینت ضخیم تر مانند چوب واقعی صدا را جذب می کند. همچنین کفپوشهای ضخیم تر نیز نسبت به کف نازک تر دوام بیشتری دارند. 

4- سیستم نصب به صورت قفل و بست: مطمئن باشید که کفپوش هایی که انتخاب می کنید دارای سیستم قفل با کیفیت هستند. بدون داشتن یک سیستم با کیفیت خوب، کفپوش پارکت لمینت در برابر رطوبت طولانی مدت استحکام خود را از دست می دهد. همچنین نصب کفپوش لمینت می تواند کاملاً مشکل باشد. 

5- براق بودن : قبل از انتخاب کفپوش لمینت خود تصمیم بگیرید که آیا لمینت براق یا مات را دوست دارید. هر دو گزینه ظاهری کاملاً متفاوت به یک اتاق می بخشند، سعی کنید انتخابی داشته باشید که متناسب با دکوراسیون شما باشد و بهترین ظاهر را داشته باشید. در هر صورت، براق بودن نباید تأثیری در دوام کفپوش پارکت لمینت داشته باشد. تنها استثناء درمورد پوشش خراش های کوچک توسط لمینت های کمتر براق نسبت به یک کفپوش براق می باشد. 

6- دوام : بسیاری از مواد ساخت کفپوش لمینت در طیف وسیعی از سطح عملکرد تولید می شوند. در بالاترین سطح عملکرد، محصولات درجه تجاری پیدا خواهید کرد که می توانند در برابر سایش و پارگی سنگین مقاومت کنند. محصولات سطح پایین ارزان تر و تنها قادر به تحمل نور و استفاده مسکونی خواهند بود. میزان رفت و آمدی که در کفپوش پارکت لمینت شما انجام می شود را درنظر بگیرید و براساس آن محصول خود را انتخاب کنید. 

7- سیستم زیر سازی : زیر لایه یک لایه محافظتی از محصول است که شما قبل از نصب کفپوش لمینت روی سطح زمین خود نصب می کنید. زیرلایه محافظت بیشتری در برابر رطوبت داشته و همچنین باعث کاهش صدا می شود. این لایه همچنین می تواند هنگام راه رفتن روی آن به پارکت لمینت شما حسی مانند چوب سخت بدهد.

8- قیمت : کفپوش لمینت در هر جایی یک قیمت متوسط دارند و به ضخامت و کیفیت تصویر و بافت نیز بستگی دارد.

9- گارانتی : اطمینان حاصل کنید که کفپوش لمینت بادوام و ماندگار است. حتماً ضمانت تولید کنندگان را بررسی کرده و بدانید که همه آنها را پوشش می دهد. بسیاری از برندها محصولاتی را دارند که برای ده ها سال گارانتی می شوند. 


راهنمای کفپوش لمینت


مزایای کفپوش لمینیت

از زمان اختراع در سال 1977 توسط یک شرکت سوئدی، کفپوش های پارکت لمینت به یکی از انتخاب های برتر کفپوش بسیاری از سازندگان و صاحبان خانه تبدیل شدند. از مزایای کفپوش لمینت می توان به این نکته اشاره کرد که آنها به گونه ای طراحی شده اند که نسبت به کفپوش های چوبی سنتی در برابر آب مقاوم تر باشند، اما طراحی آن به گونه ای است که ظاهری شبیه به چوب طبیعی دارد. تمیز کردن آن بسیار آسان است و می تواند در مقابل انواع محصولات تمیز کننده مقاوم باشد که در کفپوش های چوبی قابل استفاده نیستند. 

یکی از اصلی ترین دلایلی که کفپوش لمینیت بسیار مورد توجه قرار گرفته، قیمت آن می باشد. پارکت لمینیت یک ماده فوق العاده با دوام است که تقریبا نیمی از هزینه چوب سخت اصلی آن را دارد. همه اینها به همراه وسعت زیاد و گزینه های متنوعی برای انتخاب، آن را به یکی از برترین محصولات موجود در بازار تبدیل می کند. یکی از مزایای مهم کفپوش های لمینت این است که نصب آن بسیار ساده می باشد. در واقع، نصب آنقدر ساده است که مانند یک پازل آنها را به یکدیگر می چسبانید. برش قطعات برای جا شدن در اتاق شما احتمالاً چالش برانگیزترین قسمت نصب خواهد بود، هرچه موانع و زاویه های برش کمتری داشته باشید، نصب و راه اندازی لمینت کف آسانتر و سریعتر خواهد بود. 


نحوه نصب کفپوش لمینت

در مراحل مقدماتی باید هر نوع کفپوشی که به سطح بوده را جدا کنید، همچنین لازم است سطح را بررسی کرده و هرگونه قطعه اضافی، نوار و چسب باقی مانده را پاک کنید. در این مرحله که زیرسازی پارکت لمینت نام دارد باید سطح زیر پارکت لمینت کاملا مسطح بوده و پستی و بلندی نداشته باشد. 

1- کفپوش پارکت لمینت خود را به فضای جدید عادت دهید. کفپوش خود را در اتاقی که قرار است نصب کنید قرار دهید و طبق راهنما در مورد زمان صبر کنید، معمولا این زمان دو تا چهار روز می باشد. این امر باعث می شود تا لمینت کف در محیط جدید خود مستقر شده و شکل دائمی خود را بگیرد. 

2- ابعاد خود را مشخص کنید. اتاق را دقیق اندازه گیری کرده و طولانی ترین دیوار آن را تعیین کنید. کفپوش به طور کلی موازی با نمای اصلی اتاق است که معمولاً در سمت طولانی ترین دیوار قرار دارد، با نصب پارکت لمینت در این جهت، اتاق بزرگتر دیده می شود. پس از اندازه گیری، شما باید مشخص کنید که چند ردیف جهت نصب نیاز دارید و ردیف آخر چقدر گسترده خواهد بود. 

3- چهارچوب درب را آماده کنید. فریم های در و هر جای دیگری در امتداد دیوار که در آن قادر نخواهید بود از قالب استفاده کنید را از زیر برش دهید تا کفپوش در زیر آن جای بگیرد، هیچ شکافی باقی نگذارید. 

4- زیرلایه را نصب کنید. زیر لایه را پهن کنید تا مطمئن شوید کف را کاملاً پوشانده است. این مرحله پس از نصب کفپوش جهت کاهش صدا و رطوبت بسیار مهم است. درزها را کاملاً نوارچسب بزنید و هیچ خللی باقی نگذارید. 

5- اولین قطعه کفپوش لمینت را بگذارید. ردیف اول را به طور کامل و بدون نصب قرار دهید تا بررسی کنید که آخرین قطعه در ردیف چقدر بزرگ خواهد بود، آخرین قطعه را با دقت برش بزنید. 

6- ردیف اول را نصب کنید. با یک حرکت و با فشار محکم، زبانه و شیار انتهای قطعه ها را به هم بچسبانید؛ مطمئن باشید که همه چیز تراز و مسطح است ، یا در حین نصب مشکلاتی ایجاد نمی شود. 

7- ردیف بعدی را تنظیم کنید. مطمئن باشید که مفاصل کفپوش لمینت را محکم می کنید، ردیف بعدی را روی زمین قرار دهید، ابتدا قسمت طولانی را در جای خود قرار دهید و با ضربه ای انتهای کوتاه را با استفاده از یک چکش لاستیکی در محل قرار دهید. بهتر است یک کفپوش اضافی بین چکش و کفپوش اضافی قرار دهید تا صدمه ای به کفپوش اصلی نخورد.

8- نصب ردیف ها را تکرار کنید. همیشه هر سطر را قبل از نصب اصلی، در محل قرار دهید تا مطمئن شوید از ظاهر و چیدمان هر قطعه خوشتان آمده است. مطمئن شوید شکافهای هر ردیف بسته شود. 

9- در نقاط حساس مراقب باشید. این نقاط می تواند شامل فضاهای کوچکی از کفپوش یا نقاطی که در آن شما باید برش های خاصی را انجام دهید باشد تا کفپوش در آن جا بگیرد، یک مثال می تواند در زیر یک درب باشد. 

10- در آخر تمامی قسمت های کفپوش نصب شده را بررسی کنید تا از اشتباهات رایج درهنگام نصب کفپوش جلوگیری کنید.


راهنمای کفپوش پارکت لمینت


نحوه تمیز کردن کفپوش لمینت

نگهداری کفپوش لمینت

کفپوش های پارکت لمینت زیبایی ظاهر خود را از یک لایه عکس با وضوح بالا درون یک لایه پلاستیکی دارند. البته ظاهر لایه بیرونی آنها ممکن است بسیار شبیه چوب باشند، اما چون در واقع اینگونه نیستند نمی توانند مانند چوب تصفیه شوند. به همین دلیل، ارزش وقت گذاشتن برای تمیز نگه داشتن و آسیب نرساندن از طریق خاک و رطوبت را دارد. 

تمیزی اولیه

هر شرکت تولید کننده و یا عرضه کننده کفپوش لمینت، بهترین روش های خاص خود را برای تمیز کردن دارد و بهتر است ابتدا پیشنهادات تولید کنندگان را بخوانید. اما اگر می خواهید مسیر تمیز کردن سنتی را طی کنید، یکی از این روش ها را امتحان کنید:

سرکه - مخلوط کردن قسمت مساوی سرکه و آب درخشندگی و تمیزی کفپوش لمینت را به شما می دهد. برخی از شرکت ها می گویند بهتر است سرکه با نسبت 1 فنجان به 1 گالن آب استفاده شود. 
شامپو بچه ملایم و تمیز کننده - شامپو بچه می تواند گزینه ای ارزان برای تمیز کردن پارکت لمینت باشد و یک راه عالی برای از بین بردن کثیفی، گرد و غبار و گل و لای بدون آسیب رساندن به کفپوش. فقط کافی است دو قاشق غذاخوری شامپو بچه را در یک گالن آب داغ قرار داده و شروع به تمیزکاری کنید، از شامپو مخصوص بزرگسالان استفاده نکنید که می تواند روی کفپوش لکه ایجاد کند. 
حتماً کف لمینت خود را بعد از تمیزکاری خشک کنید، زیرا رطوبت اضافی می تواند به کفپوش لمینت چوبی شما آسیب برساند. در حقیقت، یک تمیزکننده اسفنجی معمولاً برای این کار مناسب است زیرا آب زیادی نگه نمی دارد. 
پاک کردن لکه

اگرچه سطح پارکت لمینت به راحتی لک نمی شود اما ممکن است در شرایطی متوجه شوید که چیزی به کفپوش چسبیده باشد. ابتدا سعی کنید از شوینده پارکت لمینت تجاری استفاده کنید که برای زدودن لکه ها تهیه شده است، اگر تاثیری نداشت، موارد زیر را امتحان کنید:

موم شمع - قبل از تلاش برای از بین بردن موم بگذارید سفت شود، هنگامی که خنک و سفت شد آن را با لبه چاقو یا سطح صاف و سخت دیگری پاک کنید.
گریس و قیر - تینر و حلال رنگ برای از بین بردن لکه های ضخیم و چسبنده عالی است.
واکس کفش، جوهر و مداد شمعی - برای پاک کردن از الکل استفاده کنید.
آدامس - با قرار دادن یک تکه یخ روی یک تکه پارچه آدامس را منجمد کنید، پس از سفت شدن آن را با چاقو بکنید.
خون - بعد از خشک شدن، با پاک کننده پنجره و پارچه مرطوب تمیز کرده و با یک پارچه دیگر خشک کنید.
رد پا - یک پاک کن برای این کار عالی است.


نحوه برش کفپوش لمینت

اگرچه نصب کفپوش های پارکت لمینت بسیار ساده است، اما می توان به برخی از تمرین و مهارت های لازم برای برش صحیح ورقه های لمینت (تایل ها) اشاره کرد. تعدادی از ابزارهای نصب پارکت لمینت :

کاتر لمینت

اگرچه می توان از اره برای برش ورقه لمینت استفاده کرد، اما کارآمدترین روش استفاده از کاتر پارکت لمینت است. کاترهای لمینت با استفاده از یک تیغه محکم و یک دسته بلند برای ایجاد مقدار زیادی نیروی رو به پایین چوب را برش می دهند، در نتیجه هیچ خاک اره یا سر و صدایی وجود نخواهد داشت. 

اره مویی

هنگام ایجاد برش های ریز برای قرار دادن در اطراف لوله ها، ستونها یا موانع دیگر، شما نیاز به استفاده از اره مویی دارید. برای برش ورق های لمینت به عرض مناسب می توان از اره مویی استفاده کرد (که می تواند یک برش زاویه دار باشد زیرا تمام اتاقها کاملاً مربع نیستند). همچنین می توان از آن برای کوتاه کردن طول ورقه ها استفاده کرد به این معنی که می توانید از آن به جای کاتر لمینت استفاده کنید. اره مویی نسبت به اره های معمولی سبک تر است و دارای تیغه هایی مخصوص لمینت می باشد. 

دستگاه کانتور

اگر قبلاً کفپوش نصب کرده باشید، احتمالاً از یک دستگاه اندازه گیری استفاده کرده اید. اندازه سنج برای برش قطعات به شکل منحنی استفاده می شود و آنها یک ماکت دقیق از شکل برش مورد نیاز ایجاد می کنند. 

گونیا

گونیاها راهنمایی هستند که توسط نجاران، صنعتگران، معماران و افراد فنی مورد استفاده قرار می گیرد تا یک خط مستقیم در یک قطعه که باید برش داده شود ایجاد کند. گونیا اصلی فولادی که نجارها از آن استفاده می کنند، زاویه صحیح را در امتداد تکه چوب قرار می دهد و یک برش مستقیم را تضمین می کند. آنها به شکل گونیا T در دسترس هستند که ابتدایی ترین وسیله برای ایجاد زاویه مناسب، یا به شکل یک گونیا ترکیبی که دارای اهداف مختلفی در کار با چوب است. 

برش طولی لمینت

1- با استفاده از یک نوار اندازه گیری، طول مورد نیاز خود را اندازه بگیرید.
2- ورق را در محلی که می خواهید برش بزنید علامت بزنید.
3- در محلی که برش خود را مشخص کرده اید، از گونیا و قلم استفاده کرده و یک خط مستقیم در قسمت جلوی صفحه بکشید.
4- از ابزار برش خود (اره دستی، اره مدور، اره مویی) استفاده کنید و در انتها جوهر باقی مانده را با پارچه مرطوب پاک کنید.

برش عرضی لمینت

1- یک تکه کامل از لمینت را در بالای قسمتی که به آن وصل می کنید قرار دهید و آنرا به طرف دیوار یا مانع فشار دهید. این به شما امکان می دهد میزان همپوشانی لازم را اندازه گیری کنید.
2- یک قطعه راهنما را از یک ورقه اضافی لمینت به اندازه همپوشانی به علاوه ¼ اینچ برش بزنید تا مشخص شود که چه مقدار لمینت باید برش بخورد. 
3- این تکه اضافی بریده شده را در روی لمینت کف قرار دهید و جای برش خود را علامت بزنید.
4- ورق پارکت لمینت را با استفاده از راهنمای علامت گذاری کنید و قلم را در امتداد لبه ادامه دهید.
5- قطعه را کمی به قسمت بیرونی علامت خود برش دهید و جوهر باقی مانده را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

برش اطراف لوله ها

1- عرض و طول را تا مرکز لوله اندازه گیری کنید.
2- پارکت لمینت خود را در جایی که می خواهید مرکز لوله باشد علامت گذاری کنید.
3- از اره سوراخ کن استفاده کنید که تقریباً ½ اینچ از قطر لوله شما بزرگتر باشد و سوراخی را برای لوله برش دهید.
4- کفپوش لمینت را از وسط سوراخی که تازه برش داده اید به نصف برش بزنید تا دو قطعه تایل های لمینت هم اکنون در اطراف لوله قرار گیرند. 
5- دو تایل مورد نظر را با هم در اطراف لوله قرار داده و با استفاده از چسبی که برای لمینت مناسب است چسب بزنید.

برش اطراف موانع

1- برای اندازه سایز مانع از اندازه سنج خود استفاده کنید.
2- اندازه سنج را در بالای قطعه ای از پارکت لمینتی که می خواهید برش دهید، قرار داده و با استفاده از یک قلم مقیاس را روی آن بکشید.
3- از یک اره مویی استفاده کنید تا شکل مورد نظر خود را برش دهید.
4- قطعه بریده شده را در کنار مانع قرار دهید و هرگونه برش لازم را اصلاح کنید.


راهنمای کفپوش های لمینت


نحوه کندن کفپوش لمینت

یکی از دلایل کندن کفپوش این است که شما می خواهید کفپوش موجود خود را ارتقا دهید، دلیل دیگر اینکه ممکن است کفپوش فعلی آسیب دیده یا خراشیده شده باشد و شما نیاز به تعویض آن دارید. کندن کفپوش لمینت بسیار آسان است زیرا در واقع یک پارکت لمینت شناور که به زمین زیرش وصل نشده است. در حقیقت، کفپوش لمینت به آسانی با هم جمع می شود، با یک ضربه. فقط به یاد داشته باشید که لبه ورقها شکننده هستند، اما اگر آنها را با دقت جدا کنید می توانید در فضای دیگری دوباره از آن استفاده کنید. 

تمام قطعات تزئینی را بردارید - علاوه بر وسایلی که بر سطح زمین قرار دارد هر چیزی که بر دیوار و در نزدیکی سطح زمین قرار دارد را نیز بردارید. 
سطح زمین را تمیز کنید - اگر چیزی در نزدیکی سطح زمین جا بماند، می تواند باعث کشیدن و از بین رفتن هر یک از ورق های کفپوش بشود. 

صفحه اول خود را انتخاب کنید - در زیر ورق های پایه، باید یک فضای کوچک ¼ اینچ را در قسمتی از محیط اتاق پیدا کنید که اهرم شما جا شود و به شما اجازه دهد تا ورق های کف را بکنید. اهرم را به دقت بین ورق لمینت و کف بچسبانید و به آرامی آن را بلند کنید تا در زاویه 45 درجه قرار گیرد. در این مرحله باید ورق لمینت کف را از قطعه کنار آن جدا کرد.
در تمامی اتاق، ورق به ورق تا زمانی که اولین ردیف را تمام کنید ادامه دهید. سپس به ردیف دوم بروید و جدا کردن ورق ها را یک به یک تکرار کنید. اگر تایل ها در شرایط مناسبی هستند، آنها را جهت استفاده های بعدی ذخیره کنید. 

لایه زیرین را جدا کنید. در زیر هر کفپوش پارکت لمینت باید یک لایه زیرین از فوم نازک یا پلاستیک باشد که کفپوش را از هرگونه رطوبت محافظت می کند. این زیرلایه را جمع کنید و دور بریزید زیرا معمولاً برای استفاده مجدد مناسب نیست.
کف را تمیز کنید - گرد و غبار، خاک و یا زباله های باقی مانده را پاک کنید تا کف آماده دریافت کفپوش جدید باشد.


باید ها و نباید ها

اگر قبلاً کفپوش پارکت لمینت نصب کرده باشید، حتما این بایدها را یاد گرفته اید، با این حال، همیشه خوب است که یادآوری شوند و مطمئن باشید که آنها را رعایت می کنید.

5٪ تا 10٪ کفپوش بیشتر بخرید. این به شما امکان می دهد تا درصورت اشتباه  در اندازه گیری یا ورق های یدکی برای تعمیرات بعدی داشته باشید.
ورق های لمینت را محکم کنید تا درزها مشخص نشوند، در این صورت نه تنها کف شما قوی تر خواهد بود بلکه از نظر زیبایی شناختی نیز بهتر خواهد بود.
زبانه های ورقه ها را در اندازه گیری های خود قرار ندهید زیرا وقتی در محل قرار گرفت، در شیار ورق بعدی یا قبلی ناپدید می شود. اندازه گیری خود را از لبه پایانی در بالای صفحه شروع کنید.
فراموش نکنید که زبانه را از ردیف کناری ورق هایی که در اتاق نصب می کنید، قطع کنید تا این ورقها بتوانند در برابر دیوار چیده شوند.
برای گسترش کفپوش لمینت فضای لازم را فراهم کنید، یک فضای ¼ اینچی کافی خواهد بود، این شکاف کوچک می تواند توسط پایه تخت یا کمد شما پنهان شود.
حتما در نزدیکی در خروجی و محل های پر تردد مانند راهروها برروی پارکت لمینت قالیچه یا حصیر پهن کنید. 

}