آیا پارکت لمینت سفید و روشن بخریم؟

انتخاب رنگ و نوع پارکت لمینت همواره یکی از ارکان مهم جهت خرید پارکت لمینت به شمار می رود و همواره افراد دچار سردرگمی در انتخاب این کفپوش به دلیل تنوع زیادی که دارد می شوند. ما در این مقاله قصد داریم درباره پارکت لمینت سفید صحبت نماییم و چنانچه افرادی قصد خرید پارکت لمینت روشن را دارند نکاتی را درباره این کفپوش بازگو نماییم.


پارکت لمینت ها با تنوع و زیبایی منحصر به فرد خود امروزه بهترین جایگزین برای پارکت چوبی و یا سایر کفپوش ها هستند.این نوع کفپوش ها با توجه به قیمت مناسب تر نسبت به پارکت چوبی و همچنین نصب سریع و آسان آن ها می توانند بهترین گزنه برای کفپوش منازل و ادارات باشند. از نظر تنوع طرع و رنگ نیز پارکت لمینت با توجه به این که از تنوع بالای برخوردار می باشد دست افراد برای انتخاب بهترین گزینه را بازتر می گذارد.


جنس پارکت لمینت از خرده چوب های فشرده شده یا HDF و یا نوع مصنوعی آن که از پلاستیکی مقاوم می باشد ساخته می شود که امکان تنوع در تولید پارکت لمینت بدین وسیله بیشتر خواهد شد.


انتخاب رنگ پارکت لمینت

امروزه با توجه به تولید پارکت لمینت در انواع و اقسام مختلف و همچنین مزایای آن نسبت به سایر کفپوش ها افراد بسیاری رو به خرید این نوع کفپوش می نمایند. اما پیش از خرید پارکت لمینت می بایست درباره رنگ و مدل آن بررسی بیشتری نمود تا نتیجه نهایی کار ایده آل باشد.


دو مولفه مهم در منزل و اداره وجود دارد که می بایست توجه بسیار زیادی به آن شود.نور و رنگ بندی و دکوراسیون منزل جز مهم ترین نکات برای هر فضایی به شمار می رود. چنانچه نور مناسب و همچنین هارمونی و رنگ بندی ایده آل در فضا وجود داشته باشد ، محیط دلنشین تر خواهد شد. کفپوش استفاده شده در هر فضا همانند دیوار ها که در سراسر محیط وجود دارند توجه اصلی را به خود جلب می نمایند. بنابرین رنگ پارکت لمینت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

پارکت لمینت روشن


رنگ از نظر روانشناسی سبب تغییراتی در انسان می شود. به طور مثال رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی و یا رنگ های تند و شاد باعث افزایش احساس شادی و یا رنگ هایی سرد مانند رنگ آبی باعث افزایش آرامش در افراد می شود. بنابراین استفاده از رنگ مناسب در محیط می تواند نقش مهمی در روحیه افراد داشته باشد.

پارکت لمینت روشن


یکی از پارکت لمینت های محبوب که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است پارکت لمینت روشن می باشد. این پارکت ها به دلیل روشن بودنشان سبب می شوند تا محیط بزرگتر به نظر رسد و نور محیط بیشتر شود به همین دلیل مهم ترین عاملی که افراد می بایست به آن دقت نمایند این است که اگر محیط و فضای مورد نظرشان از مساحت کمی برخوردار است و یا نور کافی در آن وجود ندارد پارکت لمینت روشن بهترین گزینه برای آن ها می باشد.


از دیگر نکاتی که در خرید پارکت لمینت روشن می بایست به آن دقت شود این است که این رنگ کثیفی و آلودگی و گرد و غبار را بیشتر از پارکت لمینت تیره نشان می دهد و به همین علت استفاده از کفپوش پارکت لمینت با رنگ روشن انتخاب مناسبی در فضاهایی که احتمال آلودگی در آن زیاد است نیست. برخی فضاها مانند آشپزخانه که رفت و آمد و احتمال کثیف شدن کفپوش زیاد است می بایست از پارکت لمینت تیره استفاده شود تا افراد در طول روز کمتر نیاز به تمیز کردن کفپوش را داشته باشند.


علاوه بر نکات گفته شده پارکت لمینت روشن می بایست با رنگ دیوار ها و دکوراسیون همخوانی داشته باشد. به طور مثال اگر از پارکت لمینت روشن استفاده می نمایید رنگ مبلمان نیز باید کمی تیره تر از رنگ کفپوش باشد تا سبب ایجاد تضاد و جلوه بهتر دکوراسیون شود. برای مثال انتخاب پارکت لمینت با رنگ بژ یا کرم با مبلمانی به رنگ های تیره مانند زرشکی یا قهوه ای یک گزینه مناسب برای کفپوش پذیرایی می باشد.بنابراین اینکه پارکت لمینت تیره بهتر است یا روشن بسته به مولفه های گوناگون می باشد.


مزایای پارکت لمینت روشن

✔ بزرگ تر نشان دادن فضا

✔ افزایش میزان نور در محیط

✔ ایجاد احساس آرامش ، تمیزی و پاکیزگی

✔ کمتر نشان دادن گرد و غبار (منظور لکه و کثیفی نمی باشد)


معایب پارکت لمینت روشن

• چنانچه تضاد رنگی با استفاده از مبلمان تیره رعایت نشود بعد از مدتی محیط یکنواخت و کسل کننده به نظر می رسد.

• کثیفی ، لکه و آلودگی در پارکت لمینت روشن بیشتر به چشم خواهد خورد و نیاز به تمیز کردن دائم و زیاد آن می باشد.


در پایان چنانچه قصد خرید پارکت لمینت و یا استعلام قیمت پارکت لمینت در انواع و اقسام مختلف را دارید می توانید با کارشناسان شرکت اسپوتا نوین چوب در ارتباط بوده تا شما را در تمامی زمینه ها راهنمایی نمایند. شرکت اسپوتا چوب وارد کننده انواع کفپوش و پارکت لمینت با برند های نام آشنا و معتبر آلمانی و ترک می باشد.


}