معرفی برخی از اطلاعات کلی پارکت لمینت

در این مقاله قصد داریم به معرفی اطلاعات رایج مربوط به کفپوش پارکت لمینت چه از نظر ملزومات آن ، چه مراحل نصب و یا متریال به کار رفته در آن صحبت نماییم. بنابراین اگر علاقمند به این کفپوش و یا قصد خرید پارکت لمینت را داشته باشید ، این مقاله راهنمای مناسبی برای شما می باشد. البته این نکته را باید در نظر گرفت که برخی از موارد اشاره شده اصطلاح محسوب نشده و تنها ویژگی هایی است که می بایست برای استفاده از پارکت لمینت از آن ها اطلاع داشت.


تهویه هوا در پارکت لمینت

یکی از نکاتی که در هنگام خرید پارکت لمینت می بایست در نظر گرفته شود اطلاع از شرایط محیطی همچون رطوبت محل استفاده می باشد و بنا به این موضوع می بایست بهترین مدل پارکت لمینت را انتخاب نمود. با توجه به این که در حدود 90% از جنس پارکت لمینت از چوب و مشتقات آن می باشد وجود رطوبت در صورت عدم انتخاب مناسب پارکت لمینت سبب پوسیدگی و خراب شدن این کفپوش می شود.


یکی از موضوعاتی که می بایست در پارکت لمینت رعایت گردد انجام تهویه هوای مناسب به منظور عدم باقی ماندن رطوبت و تخریب کفپوش می باشد.به منظور ایجاد تطبیق پارکت با شرایط محیطی ، این کفپوش ها را به مدت حداقل دو روز در شرایط محیط مورد نظر قرار می دهند تا دچار آسیب نشود.بهترین شرایط محیطی برای استفاده از پارکت لمینت رطوبت 75% و دمایی در حدود 18 درجه سانتی گراد می باشد.

خرید پارکت لمینت


اشتعال پذیری پارکت لمینت

بر اساس شرایطی که از پارکت لمینت استفاده می شود ضریب های مختلفی در نظر گرفته می شود که بر اساس آن می توان انتخاب مناسبی را برای استفاده در محیط مورد نظر در نظر گرفت. یکی از این موضوعات ضریب مقاومت اشتعال پارکت لمینت می باشد که دارای رتبه بندی خاص و استاندارد های تعیین شده می باشد. این میزان را با 3 موئلفه B1 ، B2 ، B3 نمایش می دهند که به ترتیب بالاترین مقاومت تا کم ترین مقاومت را در برابر اشتعال برخوردار می باشند. در حال حاضر پارکت لمینت آلمانی به عنوان یکی از لوکس ترین برند های پارکت لمینت دارای رتبه بندی B1 از نظر مقاومت در برابر آتش سوزی می باشند.


لایه های پارکت لمینت

همانطور که اطلاع دارید پارکت لمینت دارای لایه های مختلفی است که هریک از آن ها وظیفه خاصی را دارند. لایه پشت پارکت لمینت که دارای ماده ای به نام رزین می باشد وظیفه مقابله با نیروهای وارد شده از کف و بالا را داشته و علاوه بر این از ورود رطوبت کف به پارکت جلوگیری می نماید.


لایه مرکزی که اصلی ترین لایه پارکت لمینت محسوب می شود شامل چوب فشرده شده است که محل چفت تایل ها رزین کاری شده اند. کیفیت چوب این لایه از اهمیت بالایی در طول عمر پارکت برخوردار می باشد.


لایه دکوراتیو پارکت لمینت لایه ای است که علاوه بر ظاهر مسئول محافظت سطحی پارکت را بر عهده دارند.


استفاده از اتصالات انبساطی

در صورتی که از تایل هایی با طول یا عرض بیش از 8 متر برای کفپوش پارکت لمینت استفاده گردد بهتر است از این اتصالات به منظور پخش شدن بار وارد شده و عدم ایجاد سختی حرکت پارکت لمینت در جهت خاص استفاده شود.

پارکت لمینت


اصطلاح Footfall

راه رفتن بر روی پارکت لمینت دارای صدای خاصی است که به صدای رد پار یا Footfall معروف است و اندازه گیری آن بر مبنای دسیبل می باشد. به منظور کم تر شدن و کاهش این صدا از عایق های مخصوصی در کف پارکت لمینت استفاده می گردد که عموما از جنس پلی اورتان و یا فوم هایی از جنس چوب پنبه می باشد.


سنجش سایش پارکت لمینت

بر اساس متریال به کار رفته و کیفیت پارکت لمینت ها درجه بندی و کلاس بندی مختلفی وجود دارد که در هنگام خرید پارکت لمینت می بایست به آن دقت نمود. از نظر میزان سایش این کفپوش ها دارای کلاس بندی است که و مورد استفاده قرار می گیرد.AC3 ، AC4 ، AC5 سه نوع مدل از پارکت لمینت است که بالاترین میزان مقاومت در برابر سایش را نوع AC5 دارد و در مراکز پر تردد مانند ادارات مورد استفاده قرار می گیرد.


سنجش رسانش گرمایی

یکی از مواردی که در هنگام خرید پارکت لمینت و نصب آن می بایست دقت نمود میزان رسانش گرمایی می باشد. این میزان را با عدد Y نشاند می دهند و به فرآیندی می گویند که کفپوش و یا هر وسیله ای قدرت انتقال گرما را دارا می باشد. با توجه به بالا بودن میزان رسانش گرمایی پارکت لمینت و انتقال مناسب گرما ، گزینه منتاسبی همچون پارکت چوبی از این نظر برای استفاده از کفپچوش می باشد. بنابراین استفاده از سیستم گرمایش از کف و یا گرمایش به وسیله آب می تواند یکی از گزینه های ایده آل در چنین محیط هایی باشد.


برخی از رایج ترین نکات و اصطلاحاتی که در هنگام خرید و یا نصب پارکت لمینت از آن ها استفاده می شود را در این مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم تا در هنگام خرید پارکت لمینت بتوانید بر اساس اطلاعات کامل تری خرید مناسب خود را انجام دهید. جهت اطلاع از قیمت پارکت لمینت و یا هرگونه مشاوره دیگر می توانید با کارشناسان شرکت اسپوتا در ارتباط باشید.


}