پارکت لمینت های متفرقه دارای چه معایبی هستند؟

یکی از مرسوم ترین کفپوش های مورد استفاده در فضاهای امروزی استفاده از پارکت لمینت در طرح ها و مدل های گوناگون می باشد.با توجه به طرح های مدرن و جذابی که پارکت لمینت و سایر ویژگی های آن ، استقبال از این کفپوش بیشتر از دیگر مدل ها می باشد.اما نکته ای که در هنگام خرید پارکت لمینت مطرح است این است که آیا استفاده از پازکت لمینت های متفرقه گزینه مناسبی است یا خیر؟در این مقاله به ایراداتی که پس از خرید پارکت لمینت متفرقه ممکن است شاهد آن باشیم صحبت می نماییم.


پارکت لمینت متفرقه

استقبال از یک کالا و خرید و فروش زیاد آن سبب شکل گیری بازار های متفرقه درباره آن کالا می شود. درباره پارکت لمینت هم با توجه به اینکه امروزه طرفدار و خواهان زیادی دارد شاهد مدل های متفرقه ای از آن در بازار هستیم که بسیاری از سودجویان به بهانه قیمت پایین تر قصد فروش آن ها به مشتریان را دارند. کیفیت چنین پارکت لمینت هایی بسیار پایین بوده و قطعا طول عمر کمی دارند.بنابراین قیمت پارکت لمینت اهمیت زیادی در کیفیت آن داشته و قیمت بسیار پایین آن یکی از اصلی ترین دلایل بی کیفیت بودن آن ها است. اما در صورت خرید پارکت لمینت متفرقه و بی کیفیت شاهد چه مشکلاتی خواهیم بود؟

خرید پارکت لمینت


کیفیت ساخت پارکت لمینت متفرقه

وقتی صحبت از پارکت لمینت با برند های مطرح همچون پارکت لمینت آلمانی می شود دلیل اصلی آن نام برند نیست بلکه کیفیت ساخت آن ها مطرح است که از بهترین مواد اولیه و دستگاه های تولید برای ساخت آن ها استفاده می شود.در پارکت لمینت های بی نام و نشان به دلیل عدم استفاده از دستگاه های گران قیمت و استفاده از مواد اولیه بی کیفیت برای پایین آوردن قیمت شاهد کیفیت ساخت بسیار پایین و نا مناسبی هستیم که در نگاه اول در صورت دقت بیشتر و اطلاعات کافی شاهد ایرادات بسیاری در نحوه ساخت آن ها خواهیم بود.


نکته دیگری که پس از خرید پارکت لمینت بی کیفیت شاهد آن هستیم این است که با توجه به این که ساخت این کفپوش ها به صورت اصولی نمی باشد ، در هنگام نصب دچار مشکل خواهیم شد و تایل ها به درستی در کنار هم قرار نمی گیرند.حتی در صورت انجام زیر سازی اصولی و انجام کار به وسیله نصاب حرفه ای شاهد عدم تنظیم شدن و چفت شدن آن ها در کنار یکدیگر خواهیم بود که این مسئله علاوه بر زیبایی سبب ورود رطوبت به داخل کفپوش و در نتیجه پوسیدگی و تورم آن خواهیم بود.


عدم رعایت استاندارد سطح سایش

در کفپوش لمینت غیر استاندارد شاهد کلاس سایشی مناسب نخواهیم بود و استانداردی برای این مسئله در آن ها وجود ندارد. همانطور که می دانید در هنگام خرید پارکت لمینت می بایست بر اساس محل مورد نظر خود اقدام به خرید لمینت با سطح سایش مناسب نماییم. اما در این کفپوش ها به دلیل نبود کیفیت لازم و متریال مناسب ، هیچ گونه توجهی به این مسئله نمی شود و در واقع این نوع پارکت لمینت ها فاقد هرگونه استاندارد سایشی هستند. بنابراین پس از مدت زمان کوتاهی شاهد خراب شدن این کفپوش ها بر اثر فشار و کشیده شدن اجسام بر روی آن ها خواهیم بود.


تاثیر رطوبت بر کفپوش های متفرقه

با توجه به کیفیت ساخت پایین و عدم استفاده از متریال های ضد آب در لایه های این نوع کفپوش ها در مدت زمان کوتاه و با مقادیر کمی از آب و رطوبت شاهد باد کردن و پوسیدگی ایم نوع پارکت لمینت ها هستیم. بنابراین هر چقدر هزینه که بابت خرید پارکت لمینت متفرقه نمده اید را می بایست دور انداخته و اقدام به نصب پارکت لمینت با کیفیت نمایید. شاید در نگاه اول خرید این نوع پارکت لمینت ها مقرون به صرفه باشد اما هزینه های بعدی آن بسیار بیشتر از خرید پارکت لمینت با کیفیت خواهد شد.


مغذی بی کیفیت

در این پارکت لمینت ها شاهد استحکام بسیار پایین مغذی آن هستیم که دلیل اصلی آن هزینه بالای استفاده از مغذی های با کیفیت در پارکت لمینت های معتبر همچون پارکت لمینت آلمانی هستیم. به دلیل عدم استفاده از مغذی با کیفیت در این نوع کفپوش ها طی مدت زمان کوتاهی بر اثر فشار های وارده بر آن شاهد فرو رفتگی و ترک خوردگی در تایل ها خواهیم بود. علاوه بر این یکی دیگر از مشکلاتی که به دلیل عدم استفاده از مغذی با کیفیت در لمینت ها به وجود می آید تغییرات سایز آن ها بر اثر کم و زیاد شدن دمای محیط می باشد که در اثر بروز این اتفاقات پارکت لمینت دچار ترک خوردگی و تغییر شکل می شود.


شست و شو ناپذیری پارکت لمینت متفرقه

یکی دیگر از معضلاتی که پس از خرید پارکت لمینت متفرقه عموما شاهد آن هستیم عدم تمیز شدن صحیح و لک پذیری بیشتر آن ها می باشد. جنس سطح رویی این نوع کفپوش ها به دلیل عدم استفاده از متریال مناسب قادر به جذب لکه ها است و شست و شوی آن ها کار دشواری می باشد. در صورت شست و شوی پارکت لمینت های متفرقه کیفیت اولیه آن ها در مدت زمان کوتاهی از بین رفته و دچار آسیب می شوند.

پارکت لمینت


مشکلات نصب پارکت لمینت متفرقه

با توجه به این که پارکت لمینت ها به صورت کلیک تایل ها در یکدیگر چفت و بست می شوند ، بدلیل عدم طراحی مناسب آن ها انجام این فرآیند با مشکلاتی همراه بوده و ممکن است به درستی در داخل یکدیگر قرار نگیرند و یا با ایجاد فشار به منظور اتصال آن ها به یکدیگر دچار شکستگی شوند.


سخن پایانی

خرید پارکت لمینت با کیفیت و ایتفاده از برند های معتبر همچون پارکت لمینت آلمانی یکی از اصلی ترین مواردی است که می بایست به آن توجه نمود. به همین دلیل هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکرده و اقدام به خرید پارکت لمینت متفرقه ننماید.قیمت پارکت لمینت با کیفیت ممکن است بیشتر از این نوع کفپوش ها باشد اما در صئرت نصب صحیح و مراقبت اصولی از آن ها عمر طولانی تری خواهد داشت و نیاز به تعویض آن ها در کوتاه مدت نمی باشد. اگر قصد خرید پارکت لمینت با کیفیت و استاندارد را داشته باشید می توانید در خصوص مدل ، هزینه و سایر موارد با کارشناسان شرکت اسپوتا نوین چوب در ارتباط باشید.


}