پارکت لمینت براق یا مات؟

انتخاب پارکت لمینت براق یا مات یکی از دغدغه های ذهنی خریداران است. مسلما هر فردی که می خواهد اقدام به خرید پارکت لمینت کند، به خصوصیات آن مانند رنگ و طرح آن در کنار قیمت پارکت لمینت و مسائل دیگر (از جمله کیفیت و دوام پارکت لمینت، شرکت سازنده، کشور سازنده و غیره) توجه می کند و سپس بنا به سلیقه و میل خود و همچنین شرایط و موقعیت مکان مورد نظر، اقدام به سفارش و خریداری پارکت لمینت مورد نظر می کند. 

با مراجعه به راهنمای خرید پارکت لمینت ارائه شده توسط شرکتها و برندهای معروف بین المللی و یا کاتالوگ های آنها براحتی می توانید فهرستی از تعداد زیادی از کفپوش های پارکت لمینت و عکس آنها را ببینید. مشخصات پارکت لمینت از جمله ضریب سایش برای کفپوش های لمینت، قیمت پارکت لمینت، برند سازنده (برای مثال پارکت لمینت آلمانی وروکس فلور)، ضخامت کفپوش (بر حسب میلی متر) و نوع رنگ آن شامل رنگ های تیره، ملایم یا روشن نوشته شده است. 

اکنون در این مقاله به بررسی آخرین مورد یعنی رنگ پارکت لمینت می پردازیم. البته پیشتر در مقاله لمینت تیره بهتر است یا روشن؟ به بررسی نوع رنگ های تیره و یا روشن این کفپوش ها پرداختیم. اما اکنون می خواهیم در حالت کلی به اتفاق بررسی کنیم که پارکت لمینت براق بهتر است یا مات؟ (gloss vs matte laminate flooring) کدام نوع می تواند برای فضای خانه و یا محل کار شما مناسب تر باشد؟

پارکت لمینت براق یا مات

هر یک از این دو نوع دارای مزایای خاص خود می باشند و جهت نصب و استفاده در فضاهای خاصی مناسبند. در اینجا هر یک از این دو را بصورت جداگانه بررسی می کنیم تا چنانچه شما هم قصد خرید پارکت لمینت را داشتید، در این زمینه بهتر بتوانید دست به انتخاب بزنید:

پارکت لمینت براق:

پارکت لمینت براق (gloss Parquet Laminate یا shiny Parquet laminate) برای بسیاری از علاقه مندان وسوسه انگیز است و با توجه به نوع طراحی رویه سطح تایل های آن و درخشندگی خاصی که دارد، می تواند در صورت انتخاب درست، زیبایی محیط خانه را دوچندان کرده و جلوه دیگری به آن ببخشد. به خصوص برای مناطقی که هوای آنجا سردتر و در بیشتر ایام سال گرمای هوا و میزان درخشندگی نور خورشید کم است، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. 
پارکت لمینت براق نور را بشدت بازتاب می دهد و موجب افزایش میزان نور و روشنایی در اتاق و یا سالن های خانه، تالارهای پذیرایی و مکان های دیگری از این قبیل می شود. به همین جهت در مکان هایی که جهت جشن، گردهمایی های دوستانه و یا خانوادگی، مهمانی و غیره برگزار می شود استفاده از پارکت لمینت براق می تواند بسیار مفید باشد و انرژی مثبت فضا را بیشتر کند. 

مزایای پارکت لمینت براق:

فضای خانه را بزرگتر نشان می دهند.
نور را بیشتر بازتاب می دهند و فضای خانه را روشن تر می سازند.
قابل نصب و استفاده در تالارهای عروسی، مراکز اداری مهم و بزرگ، سالن های تشریفات و خانه های بزرگ هستند. 
انرژی مثبت افراد را بیشتر می کنند. 
اندازه مکان را بیشتر نشان می دهند. 

در مقابل البته برخی از افراد عقیده دارند که برخی از معایب پارکت لمینت براق را نیز باید در نظر گرفت. از جمله نشان دادن هر چه بیشتر ذرات، کثیفی ها و آشغال های ریخته شده ریز و درشت و از طرف دیگر خسته کننده بودن و نامناسب بودن جهت نصب در مناطقی که نور آفتاب در آنها نسبتا زیاد است (مانند مناطق گرم و خشک و یا مناطق جنوبی) 

پارکت لمینت مات یا براق

پارکت لمینت مات:

پارکت لمینت مات (Matt Laminate Flooring) نیز در نوع خود زیباست. پارکت لمینت مات برای بسیاری از مکان ها و خانه ها مناسب است. رنگ های مات حسی جالب و بسیار شگفت انگیز به فضای خانه می دهند. این نوع کفپوش های پارکت لمینت نیز امروزه در بسیاری از مناطق و کشورهای جهان خرید و فروش می شوند و بسیاری از افراد به دلیل زیبایی طرح ها و رنگ های متنوع و مزایای دیگر در ابتدا به سراغ پارکت لمینت مات می روند. 
لطفا توجه داشته باشید که یک پارکت لمینت مات لزوما تیره رنگ نیست بلکه می تواند به رنگ های روشن، ملایم و یا تیره باشد. در واقع اگر شما به خرید پارکت لمینت مات علاقه مند هستید، حق انتخاب های گسترده ای دارید. با توجه به نوع رنگ، جنس و نوع چوب بکار رفته (مانند پارکت لمینت بلوط، افرا، گردو و غیره) و موارد دیگر می توانید کفپوش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. 

مزایای پارکت لمینت مات:

تنوع بالای رنگ و طرح های موجود
آرامش بخش بودن 
مناسب برای خانه و مکان های خصوصی
کمتر نشان دادن ذرات گرد و خاک و کثیفی ها (به خصوص در انواع تیره رنگ پارکت لمینت های مات) 
جوان پسند بودن و وجود طرح های مختلف و آرام بخش
مناسب بودن جهت نصب در اتاق خواب 
مناسب بودن برای کسانی که به آرامش و ورزش ها و فعالیت هایی مانند یوگا و مدیشتین علاقه مندند. 
ایجاد فضای کلاسیک و زیبا در منزل

البته این نوع پارکت لمینت ها نیز معایب خود را دارند از جمله اینکه برای خانه ها و مکان های کوچک چندان مناسب نیستند و از طرف دیگر گرما و گرد و خاک را بیشتر به خود جذب می کنند و باید هر چند وقت یکبار (برای مثال ماهی یکبار) روی سطح این نوع پارکت لمینت را پاک و تمیز کرد. امیدواریم با این مطالعه موارد مطرح شده بهتر بتوانید جهت خرید پارکت لمینت براق یا مات اقدام کنید. شرکت اسپوتا نوین چوب در خدمت شماست. بهترین پارکت لمینت آلمانی را از ما بخواهید.

}